کد خبر: 192465

مشکلی که به دست صداوسیما حل می‌شود؛

امضای قرارداد VAR به‌زودی

اگر مشکل خاصی پیش نیاید تیم‌های لیگ برتری می‌توانند امیدوار باشند در فصل آینده در 5 بازی خانگی خود از varاستفاده کنند.

فرهیختگان: فدراسیون فوتبال برای وارد کردن تجهیزات ویدئویی به فوتبال کشورمان از دولت سیزدهم کمک گرفت و چند ماه پیش بود که به اعتبار مصوبه هیات دولت و دستور معاون اول رئیس‌جمهور، اعتبار مورد نظر (حدود 110 میلیارد تومان) در اختیار شرکت توسعه تجهیز قرار گرفت تا آن را با طی شدن مراحل اداری‌اش به حساب فدراسیون جهت وارد کردن تجهیزات ویدئویی واریز کند.

تقریبا سه هفته پیش بود که مدیر بین‌الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد چون این پول توسط شرکت توسعه و تجهیز در اختیار فدراسیون قرار نگرفته، نمی‌توانند فصل جدید رقابت‌های لیگ را با VAR آغاز کنند. در همین راستا نیز وزیر ورزش مداخله کرد و از شرکت توسعه و تجهیز خواست ظرف دو هفته مقدمات لازم را برای ورود تجهیزات ویدئویی فراهم کند.

در حال حاضر سه هفته از مصاحبه وزیر گذشته و پیگیری‌های ما نشان داد از قرار معلوم هنوز این پول به حساب فدراسیون نیامده است. در همین راستا باخبر شدیم از آنجا که برای وارد کردن تجهیزات ویدئویی باید قراردادی بین شرکت توسعه و تجهیز با فدراسیون بسته شود و در کنار آن نیز این مساله در صداوسیما کارشناسی شود، موضوع زمانبر شد.

طبق خبرهای دریافتی بخش اعظم از این مراحل انجام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این انتقال پول به‌زودی نهایی شده و فدراسیون می‌تواند با همکاری شرکت مورد نظرش، تجهیزات ویدئویی را وارد ایران کند.

با شرایط موجود اگر مشکل خاصی پیش نیاید تیم‌های لیگ برتری می‌توانند امیدوار باشند در فصل آینده در 5 بازی خانگی خود از varاستفاده کنند. درواقع طبق قانون فیفا در هر لیگ در فصل اول هر تیم می‌تواند در 5 بازی خانگی‌اش var داشته باشد اما برای فصول آینده محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. 

مرتبط ها