کد خبر: 192463

الوکره عبدالکریم را می‌خواهد و اورونوف هم پیشنهادی ۴ میلیون دلاری دارد؛

به قطر سفر کرد؟

عبدالکریم حسن تصمیم می‌خواهد در کنار فرزند تازه‌متولدشده و خانواده‌اش باشد و در لیگ ستارگان قطر بازی کرده و مجدد به تیم ملی برگردد.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس در فاصله تقریبا دو ماه و نیم دیگر تا شروع رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا با مشکلات داخلی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و همین مساله باعث شده که شدیدا تحت فشار هوادارانش قرار بگیرد.

پرسپولیس اگرچه سرمربی جدید خود را شناخته اما در خطر از دست دادن تعداد زیادی از بازیکنان شاخص خود است. بازیکنانی که هر یک از آنها در این تیم تاثیر قابل‌توجهی داشته‌اند. در چنین شرایطی باید گفت رضا درویش سخت‌ترین دوران مدیریت خود را در باشگاه پرسپولیس سپری می‌کند و هواداران از او انتظار دارند به‌راحتی اجازه جدایی هر بازیکنی را از تیمش ندهد. 

عبدالکریم حسن بعد از مشاجره لفظی که با یک هوادار قطری در فضای مجازی داشت از سوی فدراسیون فوتبال این کشور از همراهی تیم ملی و بازی در لیگ ستارگان قطر محروم شد و از این رو تصمیم گرفت راهی فوتبال کویت شود. بازی در لیگ کویت اصلا برای حسن جذاب نبود تا حدی که او تصمیم به خداحافظی از فوتبال می‌گیرد.

اما در این میان یکی دو واسطه پیشنهاد حضور در پرسپولیس را در زمستان به او می‌دهند که باعث می‌شود عبدالکریم‌ انگیزه بازی در یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا را پیدا کند. حضور در پرسپولیس و رقابت هیجان‌انگیز این تیم با رقبایش در لیگ در کنار حمایت هواداران پرشور باعث می‌شود که حسن خیلی زود به روزهای اوجش نزدیک شود. قهرمانی حسن با پرسپولیس کافی بود تا او هم مثل گولسیانی خوشبخت شده و محرومیتش از سوی فدراسیون فوتبال قطر بخشیده شود.

حالا حسن تصمیم جدیدی در زندگی‌اش گرفته است. اول اینکه می‌خواهد در کنار فرزند تازه‌متولدشده و خانواده‌اش باشد و هم اینکه در لیگ ستارگان قطر بازی کرده و مجدد به تیم ملی برگردد. این یعنی اینکه او تمایلی برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد و این موضوع را نیز به اطلاع این باشگاه رسانده است.

باشگاه الوکره خواهان جذب عبدالکریم شده و حاضر است برای رضایتنامه این بازیکن 33 ساله نزدیک به 800 هزار دلار بپردازد. اگرچه باشگاه پرسپولیس بدش نمی‌آید با فروش عبدالکریم درآمدزایی کند اما این اتفاق همزمان شده با کوچ چند ستاره پرسپولیس و به این خاطر مسئولان این باشگاه از ترس هواداران مجبور هستند فکر فروش ستاره قطری خود را از سر خارج کنند.

با این حال راضی کردن حسن برای ماندن در پرسپولیس کار راحتی نخواهد بود و او تصمیم گرفته در قطر بماند. از این رو باید دید مدیریت باشگاه پرسپولیس با این چالش چه خواهد کرد. درویش در نیم‌فصل و در شرایطی که تیمش به مهاجم نیاز داشت با جدایی شهاب زاهدی موافقت کرد و باید دید این بار هم این تصمیم را درمورد حسن خواهد گرفت یا نه. 

یکی دیگر از معضلات پرسپولیس در تابستان حفظ اوستون اورونوف است. اخیرا یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز به باشگاه پرسپولیس درمورد اورونوف رسیده است. یک باشگاه عربستانی که گفته می‌شود الاتفاق است حاضر شده برای خرید اورونوف 4 میلیون دلار هزینه کند. رقمی که می‌تواند همه مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس را حل کرده و به این باشگاه کمک کند تا خرید‌های خوبی در تابستان داشته باشد.

اما شرایطی که فعلا در باشگاه پرسپولیس حاکم باعث شده دست مدیران این باشگاه برای فروش ستاره ازبک بسته شود. طبیعی است در شرایطی که مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، علیرضا بیرانوند و عبدالکریم حسن در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار دارند، فروش اورونوف نمی‌تواند کار عاقلانه‌ای باشد.

شاید اگر این باشگاه زودتر از اینها با بازیکنان آزادش تمدید قرارداد کرده بود و بند فسخ به قرارداد بیرانوند اضافه نمی‌کرد الان می‌توانست با فروش اورونوف به درآمدزایی خوبی رسیده و یکی دو خرید خارجی خوبی هم داشته باشد. اما در اوضاع فعلی فروش اورونوف از نظر فنی به پرسپولیس ضربه خواهد زد. هرچند باید دید خود این بازیکن آن‌ انگیزه لازم را برای بازگشت به جمع سرخپوشان دارد یا او هم مثل عبدالکریم ساز جدایی سرخواهد داد. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها