کد خبر: 192251

گلایه اوسمار از درویش؛

سرمربی پرسپولیس تا یکشنبه معرفی می‌شود

در فصل پیش رو، رفتن اوسمار ویرا و عدم تمدید قرارداد ستاره‌های تیم‌ پرسپولیس و در ادامه فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند، باعث شده تا هواداران این تیم خیلی زود قهرمانی تیم محبوب‌شان را در لیگ فراموش کنند.

فرهیختگان: هواداران پرسپولیس با رفتن اوسمار ویرا و عدم تمدید قرارداد ستاره‌های تیم‌شان و در ادامه فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند مجبور شدند خیلی زود قهرمانی تیم محبوب‌شان را در لیگ فراموش کنند. مشابه اتفاقی که فصل پیش رخ داد. فصل قبل نیز بعد از قهرمانی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ و جام حذفی ابتدا یحیی گل‌محمدی بود که از تردیدش برای ماندن در پرسپولیس صحبت کرد و دو، سه‌هفته زمان برد تا بخواهد به باشگاهش برنامه دهد. در همان زمان هم بیرانوند قراردادش را فسخ و آن همه جنجال درست کرد. اما در مقطع فعلی شاید بتوان گفت اوضاع پرسپولیس به‌نوعی بدتر از فصل گذشته است و از قرار معلوم مدیران این باشگاه از اتفاقات سال قبل درس نگرفته‌اند. با وجود اینکه اوسمار ویرا دوماه پیش به مسئولان باشگاه پرسپولیس هشدار داده بود که همه‌چیز را به پایان لیگ موکول نکنند، چرا که آن موقع هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. به هر شکل قهرمان لیگ فعلا نه سرمربی‌اش برای فصل بعد مشخص است و نه بازیکنان آزاد این تیم به‌نوعی تکلیف خود را می‌دانند. 

گلایه اوسمار از باشگاه درباره مذاکره با پاکتا
در مورد پاکتا گزینه مدنظر باشگاه پرسپولیس باید گفت مارکوس پاکتا ۶۵ ساله درطول دوران فعالیتش سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌های الغرافه، الریان، الشباب، الشرطه، الهلال، فلامینگو و بوتافوگو را در کارنامه دارد. پاکتا طی پنج‌سال اخیر در فوتبال باشگاهی الجزایر حضور داشته و همین حالا سرمربی تیم بلوزداد این کشور است که در فصل گذشته نیز نایب‌قهرمان لیگ الجزایر شد. جالب اینکه او در نیم فصلی که گذشت نیز آماده بود تا به پرسپولیس بیاید و حتی اوسمار را در جریان پیشنهاد 900 هزار دلاری‌اش از پرسپولیس (برای یک‌فصل‌ونیم) گذاشته بود. از این رو اوسمار در روزهای آخر حضورش در پرسپولیس از اینکه مسئولان این باشگاه حاضر نبودند رقم قراردادش را به 600 هزار دلار برسانند گلایه کرده و مدعی شده بود چرا به مربی مثل پاکتا که سطح بالایی ندارد حاضر بودید این مبلغ را پرداخت کنید اما به من که پرسپولیس را قهرمان کرده‌ام چنین رقمی پرداخت نمی‌کنید؟! جالب اینکه برخی‌ها مدعی شده‌اند که پاکتا را درواقع اوسمار به درویش پیشنهاد کرده که نزدیکان او این موضوع را تکذیب کردند و مدعی شدند از نظر اوسمار، پاکتا یک مربی معمولی در برزیل به حساب می‌آید. 

چه زمانی تکلیف نیمکت پرسپولیس مشخص می‌شود؟
مسئولان پرسپولیس در روزهای اخیر صحبت‌هایی را با احمدی مدیرعامل بانک‌شهر داشته‌اند و از او درخواست کمک مالی بیشتری داشته‌اند. این باشگاه در قدم اول قصد دارد با دریافت اولین پول از بانک‌شهر مطالبات بازیکنانش را پرداخت کند و بعد از آن با بازیکنان آزادش وارد مذاکره شود. در ادامه رضا درویش گزینه مدنظرشان را برای جانشینی اوسمار نهایی خواهد کرد. همه این اتفاقات چند روزی زمان خواهد برد و با اعلام یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس تا یکشنبه هفته آینده تکلیف خیلی چیزها در این باشگاه مشخص می‌شود. در مورد اینکه کدام گزینه هم برای سرمربیگری نهایی شود، همان‌طور که اشاره داشتیم بستگی به حمایت مالی دارد که قرار است انجام شود. اگر این حمایت دندانگیر باشد، آن وقت سرمربی جدید سرخپوشان هم اسم و رسم‌دار‌تر خواهد بود، در غیر این صورت این باشگاه مجبور است 500 تا 600 هزار دلار برای جذب سرمربی هزینه کند که در این صورت هم پاکتا شانس زیادی خواهد داشت.

متن کامل گزارش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها