کد خبر: 192159

مدیر پایگاه میراث جهانی؛

باید خواهش کنیم تا به تخت جمشید بودجه بدهند

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از قطع بودجه تخت جمشید و بحران فرونشست زمین در تخت جمشید و نقش رستم گفت.

علیرضا عسگری چاوردی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در رابطه با قطع بودجه تخت جمشید و بحران فرونشست زمین در تخت جمشید و نقش رستم گفت:

سازمان برنامه و بودجه، ردیف اعتباری تخت جمشید را دو سال است قطع کرده، درحالی که باید این بودجه دست‌کم از محل فروش بلیت به تخت جمشید برگردد. حالا ما باید از محل اعتبار استانی خواهش کنیم که اگر بودجه‌شان اضافه آمد به تخت جمشید بودجه بدهند.

نقش رستم یک پروژه ملی و بین‌المللی است و نمی‌توان به آن به عنوان پروژه محلی نگاه کرد. بحران در نقش ستم جدی است؛ چه مرمت‌ها، چه هدایت آب و بارندگی، و چه فرونشست زمین باشد، به هر حال الان تأثیرش را به صورت مستقیم روی آثار تاریخی می‌بینیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس چندی پیش حذف و یا کاهش بودجه مجموعه جهانی تخت جمشید از ذیل سازمان برنامه‌ و بودجه را تکذیب کرده و بیان کرده بود: «از سفر دوم رئیس‌جمهور به استان فارس بیش از هزار میلیارد تومان برای حوزه گردشگری فارس و مجموعه تخت جمشید تصویب شده است و این اعتبارات به مرور هزینه می‌شود و از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نیز اعتباراتی را به مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان اختصاص داده شده است و می‌شود.»

مرتبط ها