کد خبر: 192134

سخنگوی قوه قضائیه پاسخ داد؛

پیگیری فرش‌های مفقودی سعدآباد به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که ۶ تخته فرش از ۴۸ تخته فرش مفقودی کاخ سعدآباد شناسایی شده است.

جهانگیر، توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده فرش‌های مفقودی کاخ سعدآباد گفت: ۶ تخته فرش با مشخصات معلوم و شماره شناسه اموال ردیابی و شناسایی شده است.

وی افزود: فرش اول با نقشه لچک، فرش دوم با بافت شیراز، فرش‌های سوم، چهارم و پنجم با بافت کرمان و فرش ششم نیز با ابعاد مشخص که همه از فرش‌های نفیس در ساختمان‌ها و نهادهای دولتی قرار دارند. او تاکید کرد: در رابطه با سایر فرش‌ها تحقیقات در حال انجام است.

 

فرهیختگان در گزارش «اختلاف دو قوه بر سر فرش‌های گم شده‌ی سعدآباد» به موضوع پرداخت و نوشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم گزارشی با عنوان «خروج غیر قانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از ساختمان حافظیه سعد‌آباد» طی بازه سال های 1392 الی 1395 ارجاع شد.کارشناسان این حوزه با بررسی تنها ده تخته از فرش های خارج شده و بر اساس قدمت تاریخی آن، نوع طراحی، مکتب هنری و خصوصیات فیزیکی ارزش نسبی آن ها را مبلغی معادل 127 میلیارد تومان اعلام کردند، که البته این روزها دولتی‌ها می‌گویند ارزش فرشها مشخص نیست و با این نقل قول احتمال دارد فرشهای به سرقت رفته بسیار بیشتر از 127میلیارد تومان ارزش داشته باشند.

در متن خبر اولیه و همچنین به عنوان خبری تکمیلی در ادامه توسط رسانه‌ها اعلام شد که برخی نزدیکان یکی از مقامات ارشد دولت سابق در میان مظنونین است و این پرونده تحت عنوان «اختلاس، خیانت در امانت، سرقت و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی» بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری در یکی از شعب ویژه قضایی در حال رسیدگی است. موضوعی که تا قبل از این رسانه‌ای نشده بود.

 

مرتبط ها