کد خبر: 192093

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

ارز دیجیتال و اثرگذاری در انتخابات انگلیس!

صنعت ارزهای دیجیتال به‌طور استراتژیک توجه خود را به سمت حزب کارگر به رهبری کایر استارمر در در انتخابات انگلیس معطوف کرده است.

هومن جعفری؛ فرهیختگان آنلاین: در حالی که بریتانیا برای انتخابات زودهنگام در 4 جولای آماده می‌شود، صنعت ارزهای دیجیتال به‌طور استراتژیک توجه خود را به سمت حزب کارگر به رهبری کایر استارمر معطوف کرده است. این تغییر جهت، همانطور که توسط بلومبرگ گزارش شده است، در بحبوحه ابهامات گسترده در مورد آینده مقررات ارزهای دیجیتال در بریتانیا، به دنبال درخواست غافلگیرکننده نخست وزیر ریشی سوناک برای برگزاری انتخابات زودهنگام انجام می‌شود.

رویدادهای اخیر بر تلاش‌های پیشگیرانه بخش کریپتو برای ایجاد روابط قوی با قانونگذاران بریتانیایی تأکید کرده است. به‌عنوان مثال، چند روز قبل از اعلام سوناک، مدیران کریپتو در یک تراس مجلس عوام در رویدادی که توسط صرافی کوین بیس سازماندهی شده بود گرد هم آمدند و تلاش مداوم صنعت برای تأثیرگذاری بر سیاست بریتانیا را نشان دادند.

در حالی که نمایندگان هر دو حزب بزرگ سیاسی در آن حضور داشتند، بخش کریپتو به دلیل پیشروی قابل توجهی که در نظرسنجی ها دارد، به طور فزاینده ای حمایت از حزب کارگر را در دستور کار قرار داده است.

محیط نظارتی کریپتو در بریتانیا تا حدودی پراکنده است. سازمان نظارت بر رفتار مالی مقررات سختگیرانه‌ای وضع کرده است، مانند ممنوعیت شرکت‌های بریتانیایی از ارائه مشتقات رمزنگاری به مصرف‌کنندگان خرده‌فروش.

هدف این اقدامات محافظت از مصرف کنندگان و کاهش آسیب های احتمالی است. با این حال، این نهاد مالی به سرمایه گذاران حرفه ای، از جمله شرکت های سرمایه گذاری و موسسات اعتباری، اجازه می دهد تا تحت شرایط خاص با این محصولات تعامل داشته باشند.

در حال حاضر، چارچوب نظارتی بریتانیا برای دارایی‌های رمزنگاری محدود است و سازمان نظارت مالی بر مقررات مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم نظارت دارد. ارائه دهندگان خدمات دارایی های رمزنگاری باید در این نهاد ثبت نام کنند و اقدامات دستوری را انجام دهند.

علاوه بر این، این نهاد بحثی در مورد تنظیم استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات (ارزهای دولتی) منتشر کرده است، با هدف همسویی استانداردهای نظارتی آن‌ها با ابزارهای مالی سنتی و در عین حال در نظر گرفتن ریسک‌های منحصر به فرد آن‌ها.

با توجه به این چالش های نظارتی و انتخابات آتی، صنعت کریپتو به شدت بر سیاست های بالقوه کارگر تمرکز می کند. اگرچه استارمر به صراحت به موضع خود در مورد ارزهای دیجیتال اشاره نکرده است، اما پیشتازی ثابت حزب کارگر در نظرسنجی‌ها، صنعت را به آمادگی برای تغییر احتمالی قدرت سیاسی سوق داده است.

این صنعت با چهره‌های کلیدی حزب کارگر مانند ریچل ریوز، پدرخوانده و تولیپ صدیق یکی دیگر از چهره های اثرگذار در سایه این حزب ارتباط گرفته و پیش‌بینی می‌کند که آنها ممکن است تلاش‌ها را برای احیای وضعیت لندن به عنوان یک مرکز مالی جهانی پس از برگزیت ( خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) رهبری کنند.

در ژانویه، کوبین بیس یک میزگرد صبحانه با ریوز در مجمع جهانی اقتصاد برگزار کرد که تعامل استراتژیک صنعت با رهبری حزب کارگر را برجسته کرد. مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و شرکت‌های فین‌تک در این بحث‌ها شرکت کردند که نشان‌دهنده ریسک بالای بخش ارزهای دیجیتال است.

فراتر از تعاملات در سطح بالا، صنعت کریپتو نیز بر گسترش مردمی در سنگرهای کارگری تمرکز دارد. هدف این تغییر استراتژی، نشان دادن مزایای ملموس دارایی های دیجیتال برای مردم عادی است، و از روایت صرفاً متمرکز بر بازار فاصله می گیرد.

علیرغم تلاش‌های این صنعت، بریتانیا همچنان در اجرای مقررات جامع رمزنگاری از سایر مراکز مالی عقب است. اتحادیه اروپا قانون رمزنگاری گسترده ای را تصویب کرده است که انتظار می رود در این ماه اجرا شود.

در مقابل، بریتانیا به مجموعه ای از قوانین نظارتی و پیشگیرانه متکی است. برنامه‌های وزارت خزانه‌داری بریتانیا که در اوایل سال ۲۰۲۲ ارائه شد، تنظیم دارایی‌های دیجیتال را مشابه خدمات مالی سنتی پیشنهاد می‌کند، اما پیشرفت کند بوده است. وزارت خزانه داری بیشتر در سال جاری اصلاحات اساسی را پیشنهاد کرد.

مرتبط ها