کد خبر: 192078

در گفت‌وگوی ویژه خبری؛

قاضی‌زاده: تورم یک رقمی را تضمین می‌کنم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوی ویژه خبری بیان کرد که دولت خانواده تعهد می‌دهد که نرخ تورم را حتماً تک رقمی کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت:«اجرای برنامه همیشه دچار مشکل و میزان عملکرد آنها زیر ۵۰ درصد بوده است. برنامه هفتم هنوز تصویب نهایی نشده و در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. برنامه دولت خانواده در راستای تحقق سازی دستورهای برنامه هفتم خواهد بود. هر دولتی که روی کار می‌آید موظف است این برنامه را در دستور کار قرار دهد.»

وی گفت: بسیاری از اصلاحات دارای اولویت، زیر ساخت‌هایش در برنامه هفتم پیش بینی شده است. اما عملاً با توجه به اینکه آغاز دولت جدید با شروع این برنامه است، یک سال دولت در عملکرد خود جلو بیفتد. البته این برنامه نیز به یک سری اصلاحات دارد. مثلاً کیفیت اینترنت و صندوق‌های بازنشستگی هدف گذاری دقیق نداشته است. با لایحه‌ای دوفوریتی دولت آینده باید این امر را اصلاح کند.

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: لازم نیست خودرو را خودمان تولید کنیم. بلکه می‌توان مشارکتی با کشورهای دیگر این موضوع را انجام داد. در این صورت رشد اقتصادی منطقه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ممکن است وقتی از نرخ تورم تک رقمی صحبت می‌کنیم چون هفت سال پی در پی تورم ۳۰ درصد وجود داشت، یک مقدار باورش سخت باشد، اما من در همین جا خدمت مردم عزیزمان عرض می‌کنم که این انجام شدنی و قطعی است. جمع کارشناسان حوزه اقتصادی داخل و خارج از کشور با یک سلسله برنامه انضباط بخشی کاملاً به صورت روشن این موضوع تورم تک رقمی را تضمین می‌کنند و قابل انجام خواهد بود.

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: باید زمین رایگان به افراد فاقد مسکن اختصاص پیدا کند و یا قیمتی نازل در حد آماده‌سازی زمین باشد. با در نظر گرفتن تسهیلات برای شهرداری‌ها باید هزینه تولید مسکن را کاهش داد؛ با ارزان کردن زنجیره تولید مسکن، می‌توان تا ۴۰ درصد هزینه ساخت را کاهش داد.

 

وی افزود: جمعیت ساحلی کشور باید سه برابر شود. مردم بلوچستان بزرگترین سرمایه شهرهای ساحلی جنوب شرقی کشور هستند. باید یک تشکیلات توسعه‌گر داشته باشیم و اراضی کشور در ساحل‌ها آزادسازی شود.

قاضی‌زاده همچنین گفت: غیر از یارانه‌ای که به مردم می‌دهیم باید دارایی‌های آنان را به خودشان برگردانیم. شرکت‌های بزرگی مثل شرکت ملی گاز و شرکت‌های پالایشگاهی باید حق مردم را به آنان بدهد.

 

 

مرتبط ها