کد خبر: 192018

سورپرایز از فرنگ برگشته‌ها؛

کدام لژیونرها به لیگ برتر برمی‌گردند؟

با نزدیک شدن به فصل جدید رقابت‌ها، آخرین وضعیت لژیونرهای فوتبال و احتمال بازگشت برخی ستاره‌ها به لیگ ایران را بررسی کردیم.

فرهیختگان: با پایان رقابت‌های باشگاهی فوتبال در کشورهای مختلف، رسما کار لژیونرهای کشورمان نیز به پایان رسیده و حالا بعد از فیفادی خرداد، این دسته از بازیکنان ایرانی وارد فضای تعطیلات و استراحت خواهند شد. این در شرایطی است که در چشم بر‌هم‌زدنی این فرصت نیز به پایان رسیده و با آغاز پیش‌فصل در کشورهای مختلف دوباره کار لژیونرهای ایرانی نیز در خارج از مرزهای ایران آغاز خواهد شد. حال اینکه برای فصل بعدی رقابت‌ها در کشورهای مختلف، بازیکنان ایرانی در چه وضعیتی قرار گرفته و چه بازیکنانی به کشورمان بازخواهند گشت و کدام‌یک در تیم‌ها یا لیگ‌های خود باقی می‌مانند سوالی است که با نزدیک شدن به فصل جدید رقابت‌ها بهتر از هر زمان دیگری می‌توان به آن پاسخ داد. البته مطمئنا برای برهه زمانی پیش رو، برخی لژیونرها به فوتبال ایران بازخواهند گشت ضمن اینکه با همین قطعیت هم می‌توان به لژیونر شدن عده جدید دیگری از فوتبالیست‌های ایرانی و انتقال آنها به کشورهای مختلف از شرق دور تا کشورهای حوزه خلیج‌فارس و از ترکیه تا دل اروپا اشاره کرد.

شهاب تمدید کرد تا بماند
شهاب زاهدی یکی از لژیونرهای موفق فوتبال ایران است که در فصل گذشته در خاور دور بازی کرد و اتفاقا عملکرد خوبی را هم از خود به ثبت رساند. درخصوص وضعیت شهاب زاهدی که از پرسپولیس جدا شد تا به ژاپن برود، شنیده می‌شود این بازیکن قرارداد قرضی‌اش را تمدید کرده تا در آویسپا فوکوئوکا ماندنی شود.

ایتالیا؛ یکی می‌رود، یکی می‌آید؟
سردار آزمون به صورت قرضی از لورکوزن راهی رم شد تا این بار برای هواداران این تیم ایتالیایی دلربایی کند. با این حال درباره آزمون شنیده می‌شود در ادامه اروپاگردی‌های این بازیکن گنبدی، سردار احتمالا فصل بعدی راهی سویای اسپانیا می‌شود؛ هرچند در این صورت کالچو باز هم نماینده دیگری از ایران خواهد داشت؛ چراکه مهدی طارمی یکی از بهترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران قرار است راهی اینتر میلان شده تا به دوران بازیگری خود در این کشور و تیم پرطرفدار که فصل قبل قهرمانی را به دست آورد ادامه بدهد.
جهانبخش و قلی‌زاده به ایران برمی‌گردند؟
دو بازیکن دیگر لیست نکونام، جهانبخش و قلی‌زاده هستند. البته شنیده می‌شود جهانبخش را اوسمار هم می‌خواهد. این درحالی است که قرارداد علی جهان با فاینورد به پایان رسیده و این بازیکن هم احتمالا از این تیم جدا خواهد شد اما مقصدش هنوز مشخص نیست. از سوی دیگر قلی‌زاده نیز که پای خود را به تیغ جراحان سپرده وضعیت نامشخصی در لهستان دارد و درباره او که تحت قرارداد با لخ پوزنان است، می‌توان هر احتمالی را متصور بود.
متن کامل گزارش محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.
 

مرتبط ها