کد خبر: 192011

مهدی تاج به دادگستری کرمان نامه زد؛

مس رفسنجان در آستانۀ سقوط

رئیس فدراسیون فوتبال از رئیس دادگستری استان کرمان خواست که جزئیات موارد مربوط به اتفاقات رخ داده در پرونده مس رفسنجان را اعلام کند.

فرهیختگان آنلاین: ماجرای پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند؛ بعد از بازداشت سه تن از مسئولان فدراسیون فوتبال حالا زمزمه‌هایی درباره احتمال تغییر در نتایج برخی مسابقات سال‌های گذشته نیز شنیده می‌شود.

مهدی تاج، رئیس فدارسیون فوتبال طی نامه‌ای از رئیس دادگستری استان کرمان خواست که موارد مربوط به فساد رخ داده در پرونده مس رفسنجان درباره تعداد مسابقات، چگونی اتفاقات رخ داده و نحوه تبانی به صورت مشخص به اطلاع فدارسیون برسد.

گفته می‌شود علت این موضوع، بررسی تعداد امتیازات کسب شده توسط مس رفسنجان است تا بدین ترتیب فدراسیون با آگاهی بیشتری ماجرا را پیگیری کند.

از جمله مواردی که مطرح شده، احتمال سقوط مس رفسنجان به دسته پایین‌تر است و در صورتی که به رکن قضایی فدراسیون این موضوع اثبات شود ممکن است مس به دسته پایین‌تر سقوط کند.

محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ در این خصوص اعلام کرده که اگر رای دادگاه مبنی بر این باشد که برخی نتایج دست‌کاری شده، یک اتفاق عجیب رخ می‌دهد. کشوری‌فرد در این باره به تسنیم گفت: «اگر رئیس محترم دادگاه کرمان حکمی بدهد که افراد در نتایج مسابقات مس رفسنجان برای صعود به لیگ برتر و حتی دیگر نتایج تأثیرگذار بودند، از داور گرفته تا افراد دیگر طبق حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دو رده سقوط خواهد کرد.»

او ادامه داد: «این حکم طبق آیین‌نامه فیفاست، اتفاق مشابهی که سال‌های قبل برای یوونتوس ایتالیا افتاده بود، اما همه اینها منوط به رأی دادگاه است و فعلاً هیچ اطلاعاتی به دست ما نرسیده است.»

در گزارش‌های  تماما معیوب!، صف‌کشی در سفرها؛ ساکت در فسادها ، به پاکسازی 10 ساله با قوانین سخت نیاز داریم به پرونده فساد مس رفسنجان در «فرهیختگان» پرداخته‌ایم.

مرتبط ها