کد خبر: 192000

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «فرهیختگان؛

پزشکیان مورد تایید همه اصلاح‌طلبان نیست

مسعود پزشکیان به‌عنوان یکی از شش نامزد حاضر در رقابت بر سر ریاست‌جمهوری، مورد حمایت و پشتیبانی جبهه اصلاحات واقع شده و از او به عنوان نماینده این طیف یاد می‌شود. این در حالی است که به نظر می‌رسد همه اصلاح‌طلبان اجماع کاملی روی پزشکیان نخواهند داشت.

ناصر ایمانی کارشناس مسائل بین‌الملل درباره جایگاه مسعود پزشکیان بین اصلاح‌طلبان به «فرهیختگان» گفت: در داخل اصلاح‌طلبان قاعدتا به اعتقاد من، اجماع کاملی روی آقای پزشکیان نخواهد شد؛ چراکه مبانی آقای پزشکیان خیلی به مذاق برخی از اصلاح‌طلبان خوش نخواهد بود. آنها تعبیر دیگری از او دارند. شاید فکر کنند که به نام اصلاح‌طلبی قرار است کارهای اصولگرایی انجام دهد. منظورم سیاست‌های جناح اصولگرا نیست. بلکه کارهای اصولگرایی است.

وی افزود: به هرحال او در چهارچوب نظام حرکت می‌کند و مورد تایید همه اصلاح‌طلب‌ها نخواهد بود. در هر صورت چه مورد تایید همه باشد و چه اینکه مورد تایید بخشی‌شان باشد، ما استقبال می‌کنیم. ما تمایل به این داریم که همه تفکرات سیاسی در جامعه پای میدان بیایند. در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند و مشارکت را بالا ببرند.

این کازشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: اما شرکت کردن همیشه یک شرط اخلاقی دارد. آن هم این است که اگر یک جریان سیاسی در قدرت شرکت می‌کنند، به الزامات آن قدرت هم پایبند باشد. این یکی از الزامات مهم است، یعنی نباید در قدرت بیاید و بعد به‌گونه‌ای رفتار کند که انگار نمی‌گذارند کار کنند. اگر نمی‌گذارند از اول ثبت‌نام نکنید. اگر ثبت‌نام می‌کنید، یعنی چهارچوب قواعد را قبول دارید. 

متن کامل مصاحبه زهرا طیبی با ناصر ایمانی را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها