کد خبر: 191946

صندوقچه انتخابات؛

مناظره تاریخی ۱۳ خرداد ۸۸

در فاصله ۱۸ روزه تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در «فرهیختگان» به بازخوانی حواشی انتخابات دوره‌های گذشته پرداختیم و از مناظره 13 خرداد 88 بین احمدی‌نژاد و میرحسین شروع کردیم.

فرهیختگان: حالا که ۱۸ روز تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است برای اینکه متوجه باشیم چه روزهای حساس و تاریخی‌ای پیش‌رو داریم به حواشی انتخابات گذشته را بازخوانی کردیم.

 قدرت در ایران با رأی مردم جابجا می‌شود و انتخابات ریاست‌جمهوری مهم‌ترین و حساس‌ترین رجوع به آرای مردمی محسوب می‌شود. فیلم‌های انتخاباتی، مناظره‌های تاریخی و مواضع سابق کاندیداهای پیروز و شکست‌خورده انتخابات آینه‌ای از گذشته است که امروز ما را ساخته و اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، توجه به آن چیزهایی که پشت سر گذاشتیم یک اصل بدیهی عقلانی است.

 برای شروع سراغ مناظره تاریخی ۱۳ خرداد ۸۸ احمدی‌نژاد و میرحسین در انتخابات نفس‌گیر آن سال رفتیم. این مناظره نقطه عطف انتخابات ۸۸ بود و از لحاظ سیاسی-اجتماعی درس‌های بزرگی برای کشور داشت. شاید تغییر مدل مناظره‌ها از انتخابات ۹۲ که به صورت گروهی برگزار شد، اولین نتیجهٔ مناظره ۱۳ خرداد ۸۸ است.

 

 

مرتبط ها