کد خبر: 191933

بازخوانی یک خاطره به مناسبت اشاره امروز رئیس صداوسیما؛

ماجرای دخالت برادر یک نامزد انتخابات در تلویزیون چه بود؟

پیمان جبلی امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال جانب‌داری رسانه ملی در انتخابات پیش‌رو به دوره ریاست محمد هاشمی برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی بر تلویزیون اشاره کرد.

فرهیختگان: رئیس سازمان صداوسیما امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی با بیان اینکه «تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از احتمال جانب داری رسانه ملی دور باشیم» گفت: «دوره‌هایی را داشتیم که یکی از نامزدها برادر رئیس رسانه ملی بوده است و آن دوره‌ها را به خاطر داریم. تلاش خواهیم کرد که در این دوره احتمال جانب داری به حداقل برسد.»

 

اشاره پیمان جبلی به دوره ریاست محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی بر تلویزیون بود که با دوره ریاست جمهوری هاشمی همزمان شده بود. در اینباره احمد توکلی خاطره‌ای جالب توجه از انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۲ دارد.

او به ممانعت محمد هاشمی رفسنجانی رییس صداوسیما از پخش نطق انتخاباتی رقیب اصلی اکبر هاشمی رفسنجانی که آن زمان خودش بوده اشاره می‌کند و می‌گوید: «سال ۷۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم و قرار بود دومین نطق تبلیغاتیم پخش شود که آقای محمد هاشمی به من فکس زد و گفت که چون نطق شما حاوی مطالب خلاف مصالح ملی است به صداوسیما بیایید و نطق را تغییر دهید. من طی فکسی به آقای محمد هاشمی پاسخ دادم که شما صلاحیت قانونی ندارید که تشخیص دهید نطق من حاوی چه مسائلی است، من خودم یک شخص سیاسی هستم و به خوبی مطالب خلاف مصالح ملی را تشخیص میدهم بنابراین شما به اتکا آیین نامه تبلیغ انتخابات چنین حقی را ندارد بلکه کمیسیون ذیربط قادر به توزیع وقت فقط برای نطق های انتخاباتی است اما آقای محمد هاشمی اصرار داشت که اگر این نطق عوض نشود، نمی توان آن را پخش کرد.»

 

مرتبط ها