کد خبر: 191903

دهمین سالگرد فراخوان صلح؛

پاپ: هر روز دعا می‌کنم تا جنگ غزه پایان یابد

پاپ فرانسیس، با ابراز تأسف از نفرتی که جنگ غزه در خاطره نسل‌های آینده می‌افکند، خواستار آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در نوار غزه و کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها شد.

وبگاه آرتی عربی نوشت: «پاپ گفت که همه این رنج و خشونتی که جنگ در غزه به وجود آورده و نفرتی که در نسل‌های آینده کاشته، باید ما را متقاعد کند که هر جنگی جهان را در وضعیت بدتر از قبل قرار می‌دهد».

پاپ این سخنرانی را به مناسبت دهمین سالگرد فراخوان صلح در سرزمین مقدس که در آن زمان توسط شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، ایراد کرد.

پاپ ادامه داد:«من هر روز دعا می‌کنم تا این جنگ سرانجام پایان یابد. به تمام مسیحیان، یهودیان و مسلمانانی که در اسرائیل و فلسطین رنج می‌برند فکر می‌کنم.»

وی افزود: «فکر می‌کنم باید از زیر آوار غزه تصمیمی برای خاموش کردن اسلحه‌ها گرفته شود و به همین دلیل خواستار آتش‌بس هستم. به اسرا و گروگان‌های اسرائیلی و فلسطینی فکر می‌کنم و خواستار آزادی آنها هستم و می‌خواهم که از آنها محافظت شود و تمام کمک های بشردوستانه مورد نیازشان را دریافت کنند».

پاپ فرانسیس در پایان افزود:‌ «همه ما باید از اورشلیم مراقبت کنیم تا به شهر ملاقات برادرانه مسیحیان، یهودیان و مسلمانان تبدیل شود که با یک جایگاه ویژه تضمین شده در سطح بین المللی محافظت شود.»

 

منبع:شفقنا
 

مرتبط ها