کد خبر: 191880

ادامه نتایج ناامیدکننده تیم ملی والیبال؛

فاجعه پشت فاجعه؛ به ترکیه هم باختیم!

تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را با شکست مقابل ترکیه به پایان رساند.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شنبه، ۱۹ خرداد به مصاف ترکیه رفت و سه بر یک ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر۲۳ و ۲۷ بر ۲۵ شکست خورد تا هفته دوم را با چهار شکست پیاپی مقابل ژاپن، برزیل، بلغارستان و ترکیه به پایان برساند. پیش از این بازی پائز از سرمربی گری ایران برکنار شد.

ترکیب تیم ایران: محمدطاهر وادی، میلاد عبادی‌پور، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی فراهانی، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، محمد ولی‌زاده  و آرمان صالحی
سرمربی: پیمان اکبری

ترکیب تیم ترکیه: مورات ینی‌پازار، کان گوربوز، افه ماندیراجی، میرزا لاگومژیا،  بدیرهان بولبول، فایک گونش و ولکان دونه
سرمربی: سدریک انارد

بر اساس آمار بازی، ایران در دیداری نزدیک نتیجه را به ترکیه واگذار کرد و مهم‌ترین عامل در این زمینه اشتباهات فردی زیاد بازیکنان ایران بود.   ترکیه در حمله ۵۳ امتیاز به دست آورد در حالی که سهم ایران در این بخش بیش‌تر بود و ۵۹ امتیاز به دست آورد. در دفاع هر دو تیم برابر بودند و ۱۰ امتیاز به دست آوردند. در سرویس ایران ۴ امتیاز کسب کرد اما ترکیه ۶ امتیاز به دست آورد که تفاوت فاحشی محسوب نمی‌شود. اما مهم‌ترین عامل شکست ایران مقابل ترکیه اشتباهات زیاد بازیکنان ایران بود، به گونه‌ای که ترکیه ۳۰ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد و ایران ۲۳ امتیاز از اشتباهات حریف خود کسب کرد.  

امین اسماعیل‌نژاد با کسب ۱۸ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و کان گوربوز بازیکن شماره یک ترکیه با کسب ۳۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.

این آخرین دیدار تیم ایران در هفته دوم بود و هفته سوم لیگ ملت ها از ۲۹ خرداد تا سوم تیرماه پیگیری خواهد شد و مردان والیبال ایران در مانیل به مصاف تیم‌های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان می‌روند.

مرتبط ها