کد خبر: 191781

با تغییر ساعات کاری؛

زمان جدید شروع فعالیت مترو و بانک‌ها اعلام شد

طبق روال سال گذشته و بر اساس بخشنامه قبلی سازمان اداری و استخدامی کشور، ساعت آغاز به کار کارکنان دولت از ۶ صبح تا ساعت ۱۳ خواهد بود.

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، مطابق بخشنامه سال گذشته این سازمان به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، ابلاغ شده بود که از فردا ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و...) از ساعت ۶ صبح قرار داده و ساعت پایان را حداکثر تا ساعت ۱۳:۰۰ قرار دهند و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

در این باره شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد: ساعت کاری واحدهای صف و ستاد بانک ها به استناد تصویب نامه هیأت وزیران و با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده، از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶ الی ۱۳ است. ضمناً ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال با انجام تمهیدات و هماهنگی های لازم به منظور حفظ تداوم خدمت رسانی به مدت یک ساعت شناور تعیین می شود.

از طرفی هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز روز سه شنبه با بیان اینکه فعالیت مترو تهران و حومه از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳ به دلیل تغییر ساعت ادارات تغییر خواهد کرد، افزود: در این مدت سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری (یعنی خطوط ۶، ۴، ۳، ۲، ۱ و ۷) از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ بامداد، پنجشنبه ها از ساعت ۵:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۶:۰۰ صبح آغاز می‌شود و در تمامی خطوط تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: ساعت کاری مترو در خط پنج از شنبه تا چهارشنبه از گلشهر به سمت تهران از ساعت ۴:۳۰ و از تهران به سمت گلشهر از ساعت ۵:۳۰ آغاز می‌شود. سرویس‌دهی در روزهای جمعه نیز در این خط همانند خطوط درون‌شهری از ساعت ۶:۰۰ صبح آغاز خواهد شد. همچنین سرویس‌دهی در خط پرند بدون تغییر و طبق زمانبندی قبلی ادامه خواهد داشت.

مرتبط ها