کد خبر: 191778

مشاجره عجیب مدیران سرخابی‌ها در آنتن زنده؛

وقت کردی لهجه‌ات را جراحی کن!

مدیران پرسپولیس و استقلال شب گذشته در یکی از جنجالی‌ترین برنامه‌های فوتبال برتر، به درگیری شدید لفظی با یکدیگر پرداخته و اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کردند.

فرهیختگان آنلاین: شب گذشته برنامه «فوتبال برتر» ساعات عجیبی را سپری کرد و در مناظره مدیران استقلال و پرسپولیس اتفاقاتی رخ داد که در شأن فوتبال ایران و رسانه ملی نبود. آن‌طور که مشخص است سرخابی‌ها بعد از پایان لیگ هم دست از درگیری برنداشتند و رضا درویش و فرشید سمیعی در این برنامۀ تلویزیونی به مشاجره با یکدیگر پرداختند اما مدیرعامل پرسپولیس در بخشی از این مناظره، جمله تندی را به زبان آورد.

رضا درویش گفت: ایشان(فرشید سمیعی) در برخی ساعات از روز توهماتی می‌زنند! برخی باشگاه ها به صورت نامه رسمی به ما قهرمانی را تبریک گفتند. بیشترین تیمی که از داوری ضربه خورده پرسپولیس است. شما از کجا صد میلیارد تومان پول داشتید که بیرانوند را بخرید؟بلانکو اول به ما پیشنهاد شد که کادرفنی گفت او را با این رقم نمی‌خواهیم. من از هواداران عذرخواهی می‌کنم که مجبور شدند صحبت های ایشان را تحمل کنند.  آقای سمیعی وقاحت را به بالاترین حد رسانده است. آقای حجت کریمی یک چیزی می‌دانست که سمیعی  را اخراج کرد.

فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال هم به اظهارات درویش واکنش نشان داد و گفت: واقعا برای ادبیات چاله میدانی آقای درویش متاسف هستم. ایشان با این سن و سال در محافل خصوصی ادبیات بسیار بدتر این هم دارند. یک اشتباه قهرمانی را از ما گرفت، چرا ناراحت هستید که ما پیگیری کنیم؟ چه کسی این حق را به شما داده است که از همه چیز مصونیت داشته باشید. آقای درویش! مسائل داخلی باشگاه ما به شما هیچ ربطی ندارد. 

اما جمله عجیب و باور نکردنی رضا درویش خطاب به فرشید سمیعی روی آنتن زنده این بود که بیان کرد: وقت کردی لهجه‌ات را جراحی کن!

 

در ادامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ «فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دلیل نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.»

البته دقایقی پیش، پس از احضار به کمیته انضباطی، درویش با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود نوشت: «دیشب در برنامه فوتبال برتر جمله‌ای گفتم که باعث رنجش برخی از هموطنان عزیز شده است. بنده با افتخار شمالی هستم و ارادتمند تمام گویش‌های ایران زمین به ویژه مردم دوست داشتنی گیلان و مازندران و گلستان. انتقادات من به رفتار و فرافکنی‌های ایشان همچنان پابرجاست اما بدون هیچ توجیهی از تک تک کسانی که یکی از جملاتم آزرده‌شان کرده صمیمانه عذرخواهی می‌کنم. ایران و ایرانی سربلند باد.» 

به‌هرحال؛ این توهین مصداق بارز تحقیر زبان و فرهنگ هم‌وطنان‌ماست و بهتر است برای عدم تکرار آن، نهادهای نظارتی و مسئولان کمیته‌های انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال برخورد قاطع با عوامل آن داشته باشند.

مرتبط ها