کد خبر: 191759

ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید؛

حماسه حضور دولتی‌ها و بهارستانی‌ها!

ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری پس از پنج روز، با حضور پررنگ نمایندگان ادوار مجلس به پایان رسید.

فرهیختگان: روز آخر ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری، علاوه بر حضور پررنگ نمایندگان ادوار مجلس، ثبت‌نام کننده‌های زیادی نیز از دولت سیزدهم داشت. علاوه بر اسماعیلی وزیر ارشاد که دیروز در ستاد انتخابات حاضر شد، مهرداد بذرپاش وزیر راه و صولت مرتضوی وزیر کار دو وزیر دیگری بودند که امروز برای ثبت‌نام به ساختمان سیمانی خیابان فاطمی آمدند.

خبری از داوطلب چهره نبود
در ساعات ابتدایی روز آخر ثبت‌نام برخلاف روزهای دیگر خبری از حضور داوطلبان پرحاشیه و یا به قول معروف «چهره» نبود تقریباً همه داوطلبانی که اوایل صبح از پله‌های ستاد انتخابات پایین آمدند یا از نمایندگان ادوار بودند یا وزرا و مشاورین در دولت نهم و دهم.

نمایندگان ادوار مجلس، همان همیشگی‌های ستاد انتخابات
در چهار روز گذشته همه خبرنگارها یا در سالن نشست خبری برای پوشش صحبت‌ها جمع می‌شدند یا در سالن ثبت نام از داوطلبان می‌خواستند که شناسنامه‌شان را مقابل دوربین آن‌ها نشان دهند. امروز اما رویداد مهم‌تری هم بیرون از ستاد انتخابات کشور در حل وقوع بود، تلویزیون سالن نشست خبری صحبت‌های رهبر انقلاب را پخش می‌کرد و خبرنگاران به آن گوش می‌دادند و در سالن دیگر هم داوطلبان، عموماً نمایندگان ادوار مجلس وارد ستاد انتخابات می‌شدند.

محسن هاشمی نیامد
از بعد از ظهر اما حرف و حدیث‌ها درباره آمدن و نیامدن نامزدها کم نبود... بعضی خبرنگارها می‌گفتند محسن هاشمی در راه است، تیم هاشمی نیز پیش از او رسیده و در حال انجام مقدمات ثبت‌نام است، شایعه آنقدر جدی شد که یکی از خبرنگارها از آمدن محسن هاشمی خبر داد و بقیه هم با با دوربین و گوشی به‌سرعت به سمت سالن ثبت نام رفتند، بعد هم معلوم شد، داوطلبی که خبرنگارها منتظر آمدنش بودند اگرچه نام کوچکش محسن بود اما او هم از نمایندگان ادوار مجلس است که برای ثبت‌نام آمده!

داوطلبی که شعار انتخاباتی نداشت
روز پنجم روز حضور وزرای دولت روحانی هم بود، عباس آخوندی وزیر مسکن و اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی داوطلبان اصلاح طلبی بودند که به ستاد انتخابات آمدند، محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار هم اصلاح طلب دیگری بود که به وزارت کشور آمد و برخلاف جهانگیری و آخوندی، حرف‌های تند و تیز و پرکنایه‌ای زد و البته گفت شعاری هم ندارد. به‌نظر صحبت‌های او برای خبرنگارانی که به محض تمام شدن فرصت پنج‌دقیقه‌ای داوطلب‌ها با سلام و صلوات و تشویق او را به پایین هدایت می‌کردند هم جذاب بود و تا دقایق پایانی به صحبت‌هایش گوش دادند.

رئیس مجلس کنایه‌ به رقبا را خیلی زود شروع کرد
اتفاق مهم روز پنجم، حضور قالیباف رئیس مجلس دوازدهم بود. از زمانی که خبر آمدن قالیباف به ستاد انتخابات منتشر شد تا لحظه‌ای که بالأخره به وزارت کشور برسد، یک ساعت و نیم طول کشید... قبل از رسیدن قالیباف هم تعدادی از طرفدارانش جلوی وزارت کشور جمع شدند تا رئیس مجلس از همان ابتدای کار رقابتش با داوطلب‌ها را آغاز کند. قالیباف در نطق بعد از ثبت نامش هم کنایه‌ای به داوطلبان دیگر زد و گفت برای فتح قله به تجربه و مهارت نیاز است و گفت که برای اینکه مسیر دولت رئیسی نیمه کاره نماند وارد انتخابات شده است.

 

روز حضور کابینه سیزدهم در وزارت کشور
دولتی‌ها ساعات پایانی روز آخر را به خود اختصاص دادند، داود منظور‌، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مهرداد بذرپاش و قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، دولتی‌هایی بودند که همزمان با هم وارد ستاد انتخابات کشور شدند و تقریباً شعار همه هم ادامه راه خدمتی بود که شهید رئیسی آغاز کرده است. تا قبل از آمدن بذرپاش اما بین خبرنگارها شایع شد که مخبر در حال آمدن به وزارت کشور است اما خب به جای او، بذرپاش، وزیر راه از پله‌های ستاد انتخابات پایین آمد. صولت مرتضوی وزیر کار هم آخرین داوطلب دولتی بود که به وزارت کشور آمد و در پاسخ به این سؤال که چرا اعضای کابینه حماسه حضور راه انداختند گفت «به تکلیف‌شون عمل کردن.» حالا بعد از نمایندگان ادوار مجلس، دولتی‌ها بودند که رکورد حضور در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را زدند.

 

سکانس آخر
سکانس پایانی آخرین و شلوغ‌ترین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نیز وقتی تمام شد که خبرنگاران میکروفن‌هایی که این چند روز روی کجا گذاشتن یا جابه‌جا کردنش با هم بحث می‌کردند را از روی میز جمع کردند.

مرتبط ها