کد خبر: 191619

جنجال در مجلس؛

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون تایید شد

مجلس امروز شاهد چالشی بر سر اعتبارنامه های منتخبان بود. نمایندگان برخلاف قالیباف، رئیس مجلس خواهان به رای گذاشتن اعتبار نامه ها در صحن علنی بودند.

 مجلس امروز بررسی گزارش‌های اعتبارنامه‌های منتخبان را در دستور داشت. اختلاف نظر اینجا بود که تعدادی از نمایندگان اعتقاد داشتند باید اعتبارنامه منتخبان  در صحن نیز به رأی گذاشته شود ولی قالیباف، رئیس مجلس معتقد بود که دیگر نیازی به این کار نیست.

 اما هنگام بررسی اعتبارنامه تاجگردون مجلس لحظاتی چالشی شد. ایرنا در این‌باره نوشت: مالک شریعتی و تاجگردون برای یکدیگر در جریان بررسی اعتبارنامه‌ها خط و نشان کشیدند. حتی رسایی در جلسه بررسی اعتبارنامه‌ها گفت: یک نفر در مجلس آقایان شریعتی و سلیمی را تهدید کرده که نمی‌گذارم شب به خانه‌تان برسید.

 گزارش ایرنا درباره لحظاتی که بنظر می‌رسد توضیح همین ویدئو باشد نوشت:  در ابتدای جلسه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مواردی که اعتراض به اعتبار نامه نمایندگان وجود داشته است از شورای نگهبان استعلام می‌شود، در صورت که قبلا شورای نگهبان این مستندات را بررسی کرده و رد کرده بود، اعتراضات به اعتبارنامه در صحن مطرح نخواهد شد.

 رئیس شعبه اعلام کرده که از شورای نگهبان در این خصوص استعلام کرده است، جای بررسی شکایات و اعتراضات در شعبه است نه صحن علنی مجلس.

لحظات ناپسند جدل نمایندگان هنگام بررسی اعتبارنامه تاجگردون را ببینید:

 

 در جریان ارائه گزارش شعب در صحن مجلس، مالک شریعتی، نیاسر نماینده تهران که پیش از این به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران معترض بود، در جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و از محمدباقر قالیباف که ریاست صحن مجلس را بر عهده داشت خواست نامه اعتراض جمعی از نمایندگان به این اعتبارنامه را در صحن مطرح کند.

 در این شرایط مالک شریعتی و تاجگردون با ایما و اشاره از دور برای یکدیگر خط و نشان کشیدند که چنین شرایطی سبب شد مهرداد گودرزوند چگینی، منتخب رودبار در حمایت غلامرضا تاجگردون و رضا تقی‌پور انوری، منتخب تهران در حمایت از شریعتی مقابل هم ایستاده و حتی یکدیگر را با دست هل دهند که سرانجام با حضور سایر نمایندگان از درگیری فیزیکی جلوگیری شد.

گفتنی است در نهایت اعتبارنامه تاجگردون تایید شد.

 

مرتبط ها