کد خبر: 191582

ماجرای ناتمام حق رشد ستاره‌های بوشهری چه بود؟

کابوس خطیر

برخی از افراد نزدیک به مدیرعامل سابق استقلال درحالی با طرفداران تیم رقیب همنوا شده‌اند که کمتر استقلالی باور می‌کند روزی علی خطیر قسم خورده بود این تیم را حتی بیشتر از دخترش دوست دارد!

فرهیختگان: درحالی‌که استقلال در این فصل با تمامی مشکلاتش تلاش کرده تا عنوان قهرمانی را در رقابت با رقیب سنتی کسب کند اما در عین حال، متهم ردیف اول وضعیت نابسامان یک سال اخیر این باشگاه در بسیاری از مسائل بیرون از زمین (به زعم بسیاری از اهالی فوتبال)، همچنان دست از سر این تیم برنداشته و به تلاش‌هایش علیه آبی‌ها ادامه می‌دهد. برهمین اساس برخی افراد نزدیک به علی خطیر، مدیرعامل سابق باشگاه جمعه شب گذشته و با از دست رفتن صدرنشینی، برخی تحرکات را آغاز کرده‌اند که تبعات آن تا به امروز ادامه داشته و احتمالا تاثیرات خود را بر پیکره تیم در ادامه بگذارد. درواقع این عده بعد از نتیجه و اتفاقی که در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر رخ داد چنان با طرفداران تیم رقیب همنوا شده‌اند که کمتر استقلالی باور می‌کند روزی علی خطیر قسم خورده بود این تیم را حتی بیشتر از دخترش دوست دارد!

علی خطیر بسیاری از اقداماتش در زمان مدیریت در استقلال همسو با منافع این باشگاه و هوادارانش نبود و حالا هم یکی از همان پرونده‌های مختومه‌نشده، باعث شده تا دوباره نام این مدیرعامل و باشگاه استقلال بر سر زبان‌ها بیفتد. پرونده شاهین بوشهر یکی از آن پرونده‌هایی است که 8 ماه مسکوت مانده و مشخص نیست رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بالاخره چه زمانی صادر خواهد شد. این ماجرا از زمانی آغاز شد که درست چند روز مانده به بسته شدن پنجره تابستانی نقل و انتقالات، فیفا به اتهام پرداخت نشدن حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی، پنجره نقل و انتقالاتی استقلالی‌ها را بست و باعث شد تا حتی موضوع استقلالی شدن گوستاوو بلانکوی آرژانتینی در آن مقطع نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و تا مرز منتفی شدن نیز پیش برود. نکته قابل توجه اینکه فدراسیون بین‌المللی فوتبال در تیر ماه سال گذشته در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که باشگاه استقلال باید حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی را به باشگاه شاهین بوشهر پرداخت کند. استقلال 45 روز برای این کار فرصت داشت اما این باشگاه این کار را انجام نداد تا فیفا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال را ببندد و اعلام کند تا زمانی که این پول را پرداخت نکند، نمی‌‌تواند بازیکنی را جذب کند. البته در آن زمان مدیران استقلال مدعی شدند اهمال دبیرکل فدراسیون فوتبال و بی‌توجهی وی به نامه‌نگاری با فیفا و دادن پاسخ مرتبط در زمان مقرر باعث شده تا پنجره استقلال در دقیقه 90 و ساعاتی مانده به بسته شدن پنجره تابستانی، بسته شود.

همه اینها درحالی است که اصولا پای مسائل دیگری در میان بوده است. بر این اساس که باشگاه شاهین بوشهر سال گذشته علیه علی خطیر و امیرحسین محتشم، رئیس هیات فوتبال استان بوشهر با موضوع مطالبه وجه حق رشد ترانسفر مهدی طارمی از ریوآوه به پورتو به کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال شکایت کرد و همزمان گزارش‌هایی نسبت به جلوگیری غیرقانونی هیات فوتبال بوشهر از تمام فعالیت‌های باشگاه این باشگاه اعم از مدرسه فوتبال و تیم‌های رده‌های سنی، به دبیرکل فدراسیون فوتبال ارائه می‌دهد. در ادامه دبیرکل نیز پس از واکاوی موضوع طی نامه‌ای کتبی و ارائه توضیحات در مورخ بیستم خرداد سال 1402 دستور رفع تعلیق تمام فعالیت‌های باشگاه شاهین بوشهر (به جز تیم بزرگسالان) را به هیات فوتبال استان ابلاغ می‌کند اما محتشم، رئیس هیات این استان به این دستور اعتنایی نکرده تا عدم فعالیت شاهینی‌ها بدون حکم قضایی به این ترتیب به دو سال برسد. این درحالی است که به نظر می‌رسد حکم فعالیت شاهین بوشهر بعد از دو سال به این دلیل صادر نمی‌شود که گویا افرادی که در پرونده حق رشد قایدی، محبی و طارمی نقش داشته‌اند به هر اقدامی دست زده تا به این ترتیب برای فیفا ثابت کنند باشگاهی که فعالیت ندارد نباید حق رشدی را هم از بابت بازیکنان سابق خود دریافت کند!

در هر صورت تمامی مستندات، اظهارات و دفاعیات باشگاه شاهین بوشهر درخصوص این پرونده در اختیار «فرهیختگان» قرار دارد. این درحالی است که انتظار بیش از این برای اعلام رای از سوی کمیته استیناف فقط می‌تواند ابهامات این پرونده را بیشتر کند.

متن کامل گزارش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

 

مرتبط ها