کد خبر: 191581

مسیر دشوار سرخابی‌ها در آسیا؛

استقلال و پرسپولیس برای لیگ نخبگان چقدر فرصت دارند؟

پرسپولیس و استقلال به‌عنوان نمایندگان فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا حضور پیدا خواهند کرد اما بنا به دلایل متعددی مسیر دشواری را پیش ‌رو خواهند داشت.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: رقابت لیگ برتر درحالی شنبه‌شب به اتمام خواهد رسید که دو تیم اول آن مشخص و قرار است به‌عنوان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان حضور یابند. در این میان قهرمان جام حذفی هم باید در مرحله پلی‌آف این رقابت که در اواسط مردادماه برگزار می‌شود، شرکت کند و جواز حضور در مرحله اصلی لیگ نخبگان را به‌دست بیاورد. 

به چند دلیل باید گفت نمایندگان کشورمان برای حضور در لیگ نخبگان کار بسیار سختی پیش‌رو خواهند داشت؛ اول اینکه باید تا هفته آخر شهریورماه از هر لحاظ آماده مسابقات شوند. بعضا پیش آمده که تیم‌ها شروع خوبی در مسابقات داخلی ندارند و مربیان آنها مدعی می‌شوند که باید 4، 5 بازی انجام دهند تا به فرم مطلوب نزدیک شوند. اما در این بین تیمی بهترین استارت را خواهد زد که در بهترین زمان نفراتش را تکمیل و دوران آماده‌سازی‌اش را انجام دهد.

مساله دیگر اینکه رقابت‌های لیگ و جام حذفی در این فصل دیر به پایان می‌رسد و بعد از آن هم اردوی تیم ملی تشکیل خواهد شد. در این شرایط بازیکنان ملی‌پوش تقریبا تا هفته آخر خردادماه درگیر مسابقات و تمرینات خواهند بود. در سوی دیگر تیم‌های لیگ برتری تقریبا باید از اواسط تیرماه تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کنند تا حداقل یک‌ماه و نیم فرصت آماده شدن تا شروع فصل جدید مسابقات را داشته باشند.

پرسپولیس و استقلال بعد از چندسال قرار است با هم در رقابت‌های آسیایی شرکت داشته باشند. در همین راستا هواداران این تیم‌ها در فصل پیش رو کری بیشتر و داغ‌تری درطول مسابقات خواهند داشت. هیچ یک از هواداران سرخابی دوست ندارند تیم‌شان در آسیا وداعی زودهنگام داشته باشد. از این رو اولین انتظارشان از مالکان جدید باشگاه محبوب‌شان این است که بهترین نقل‌ و انتقالات را داشته باشند. درحال‌حاضر 10 بازیکن پرسپولیس و 12 بازیکن استقلال قراردادشان در پایان فصل به اتمام خواهد رسید و هیچ یک از دو باشگاه برای تمدید قرارداد با این نفرات اقدام نکرده‌اند.

از طرفی هیچ یک از تیم‌ها هنوز بودجه خود برای فصل بعد، سقف قرارداد و موارد اینچنینی را هم در هیات‌مدیره خود مشخص نکرده‌اند. مساله مهم‌تر لیست خرید این تیم‌هاست که تا الان هیچ یک از سرمربیان دو تیم نام بازیکنی را به مدیریت باشگاه خود نداده‌اند و شاید به‌شکل دیگری به‌دنبال جذب نفرات مدنظرشان هستند. 

متن کامل گزارش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

مرتبط ها