کد خبر: 191574

واکنش هنرمندان و بازیگران به جنایت رژیم‌صهیونیستی در رفح؛

یک شهرِ شکسته آن‌ورِ دیوار است

روز گذشته بازنشر یک استوری میلیون‌ها بار در دنیا دیده شد، استوری‌ای که روی آن نوشته شده بود‌ چشم‌ها به رفح، هنرمندان ایرانی هم به این موضوع واکنش نشان دادند و با به اشتراک گذاشتن این عکس این جنایت را محکوم کردند،

عاطفه جعفری، خبرنگار گروه فرهنگ: انگار این رژیم جعلی نمی‌خواهد وحشی‌گری‌هایش را تمام کند. در این چند روز اگر در فضای مجازی چرخی بزنید، حتما با عکس‌ها و ویدئوهایی از رفح روبه‌رو خواهید شد که توان نگاه کردن به آنها را هم ندارید. کودکان و زنان رفح زنده در آتشی که رژیم جعلی روشن کرد، سوختند. واکنش‌ها به جنایت جدید اسرائیل از سوی مردم و هنرمندان در همه دنیا اتفاق افتاد و هیچ‌کسی در برابر این جنایت عظیم و وحشی‌گری جدید سکوت نکرد. در گزارش امروز نگاهی داشتیم به واکنش هنرمندان در ایران، لبنان، سوریه، ترکیه و مصر و دیگر نقاط دنیا که از این جنایت نوشتند و سکوت نکردند.

روز گذشته بازنشر یک استوری میلیون‌ها بار در دنیا دیده شد، استوری‌ای که روی آن نوشته شده بود‌ چشم‌ها به رفح، هنرمندان ایرانی هم به این موضوع واکنش نشان دادند و با به اشتراک گذاشتن این عکس این جنایت را محکوم کردند،
علیرام نورایی، نوید محمودی، منیژه حکمت، مازیار لرستانی، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، اسدالله یکتا، مریم بوانی، حسین مهری حامد بهداد، روح‌الله حجازی، کامران حجازی، صابر ابر، پوران درخشنده، رامبد جوان، یوسف حاتمی‌کیا، علی مردانه، صدف استهبدی، کاظم دانشی، عباس جمشیدی‌فر، میلاد کی‌مرام، الهه حصاری، ارسلان قاسمی، آزیتا موگویی، حسین سلیمانی، نیما جاودی، مجیدرضا مصطفوی، مجیدرضا مطلبی، تورج اصلانی، رضا گوران، رامتین لوافی، دیبا زاهد، علی صالحی، ندا جبرئیلی، ابوالفضل صفاری، حسین دوماری، الناز ملک از جمله هنرمندانی بودند که این تصویر را منتشر کردند.
پیمان معادی و سحر دولتشاهی پستی از یونیسف را منتشر کردند که آماری از وضعیت کودکان آواره، زخمی‌ و کشته‌شده‌ را در نوار غزه و رفح نشان می‌دهد. سعید روستایی نیز عکس‌های یک پست خارجی را بازنشر داده که نسبت به این فاجعه و سکوت جهانی واکنش داشته است. رضا رشیدپور در شبکه اجتماعی X هم در واکنش به این جنایت نوشت: «اشتباه غم‌انگیز کردی مردک؟ ننگ بر جهانی که از رژیم جعلی تو حمایت می‌کند.»
محمد‌حسین قاسمی، تهیه‌کننده با انتشار پستی از جنایت اسرائیل در رفح نوشت: «سکوت در مقابل ظلم، مشارکت با ظالمان است.»

متن کامل گزارش را از روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها