کد خبر: 191572

اجماع جهانی علیه غاصبان سرزمین فلسطین؛

هلوکاست رفح

تراژدی رفح مارپیچ سکوت دنیا را شکست، به‌طوری‌که رکورد استوری مشترک در اینستاگرام جابه‌جا شد و تا آخرین ساعات شب گذشته بیش از 25 میلیون نفر علیه صهیونیست‌ها موضع گرفتند.

سیدمهدی طالبی، دبیرگروه جهان‌شهر: دو هفته اخیر برای رژیم‌صهیونیستی یکی از دشوارترین مقاطع جنگ بوده است. روز گذشته (سه‌شنبه) نیز تل‌آویو شاهد جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی جدیدترین جنایت این رژیم در منطقه رفح بود. روز یکشنبه ارتش رژیم در حمله به چادرهای آوارگان در منطقه رفح ده‌ها تن را به شهادت رساند. تصاویر مخابره‌شده از این منطقه به جهان باعث شده خشم از رژیم بار دیگر تشدید شود.

مقامات آمریکایی توضیح دادند که یک بحران انسانی در نتیجه جابه‌جایی گسترده غیرنظامیان از رفح نیز می‌تواند نقض خط قرمز بایدن باشد.»در سوی دیگر دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس به شکل مستقیم علیه رژیم موضعگیری کرده و تصاویر منتشر‌شده از رفح را «بسیار دلخراش» خواند. موضع‌گیری‌های منفی علیه رژیم‌صهیونیستی در سطوح دولتی آمریکا و انگلیس در شرایطی صورت گرفته که این دو کشور به عنوان رهبران محور آنگلوساکسونی اصلی‌ترین حامیان تل‌آویو در جنگ کنونی به شمار می‌روند. فشارهای شدید مردم و طبقه سیاسی این دو کشور، دولت‌های لندن و واشنگتن را مجبور به انتقاد از تل‌آویو کرده است.
شدت انتقادات به حدی بوده که باعث شد ‌بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نیز حمله هوایی به اردوگاه آوارگان رفح را «حادثه‌ای غم‌انگیز» توصیف کرده و ادعا کند تحقیقاتی در این خصوص در دست انجام است.

کنترل اوضاع در سرزمین‌های اشغالی دیگر ممکن نیست. تنش‌ها در فلسطین اشغالی ترمز بریده‌اند و درحال درهم کوبیدن هر چیزی هستند که در برابرشان قرار می‌گیرد. این تحول باعث شده تا تحلیل وقایع جنگ دشوار‌تر شود.

متن کامل گزارش را روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها