کد خبر: 191117

خداحافظی برنتفورد با ملی‌پوش ایرانی؛

دومین وداع قدوس با لیگ جزیره

باشگاه برنتفورد رسما خبر جدایی سه بازیکنش در انتهای فصل از جمله سامان قدوس را اعلام کرد.

فرهیختگان: قدوس در تابستان سال قبل تا آستانه جدایی از برنتفورد پیش رفته بود و به نظر می‌رسید کارش در لیگ برتر جزیره به پایان رسیده؛ جالب اینکه در آن مقطع نیز باشگاه انگلیسی رسما خبر جدایی او را منتشر کرد. با این حال در شرایطی که به نظر می‌رسید او قرار است به فوتبال سوئد برگشته و در تیم مالمو این کشور بازی کند پس از گذشت چند هفته دوباره خبر منتشر شد مبنی‌بر اینکه برنتفورد با هافبک ملی‌پوش و ایرانی خود برای یک قرارداد جدید یک‌ساله به توافق رسیده است. به این ترتیب قدوس در این فصل هم در تیمش ماندنی شد و البته همانند سه فصل قبلی فرصت زیادی برای بازی در ترکیب تیمش نداشت و در طول فصل و تا پیش از مصاف شب گذشته برابر نیوکاسل جمعا در 19 بازی 730 دقیقه به میدان رفت و یک گل هم زد که به‌عنوان گل زیبای هفته هم انتخاب شد و می‌تواند یکی از قشنگ‌ترین گل‌های این فصل فوتبال انگلیس لقب بگیرد.
قدوس که در فوتبال سوئد رشد کرده و نامی برای خود دست و پا کرد با درخشش در ترکیب اوسترشوندس توجهات را به سمت خود جلب کرد؛ به‌خصوص که در دیدار اروپایی این تیم برابر آرسنال نمایشی عالی داشته و در تابستان 2018 مشتریان زیادی داشت که یکی از حواشی بزرگ زندگی فوتبالی‌اش در همان دوران اتفاق افتاد. او که در ابتدا با هوئسکای اسپانیا به توافق رسیده بود و قراردادی نیز امضا کرده بود درنهایت به تیم آمیان فرانسه پیوست. این اتفاق باعث شد تیم اسپانیایی به فیفا شکایت کرده و درنهایت محرومیتی چهار ماهه و یک جریمه مالی نصیب قدوس شد که باعث شد او مدتی از فوتبال دور مانده و تمرکزش کاملا به هم بریزد. بدشانسی بعدی او این بود که در بازگشت از محرومیت، بیماری کرونا در جهان فراگیر شد و مدتی بعد لیگ فرانسه تعطیل و براساس جدول آن زمان، آمیان به دسته دو سقوط کرد. در چنین شرایطی قدوس به دنبال این بود تا فصل جدید را در تیمی دنبال کند که در سطح یک فوتبال اروپا حضور داشته باشد و درنهایت با قراردادی قرضی به برنتفورد رفت تا تجربه جدیدی در فوتبال انگلیس داشته باشد. در آن زمان برنتفورد در دسته چمپیونشیپ حضور داشت و توانست خود را به مرحله پلی‌آف صعود به لیگ برتر برساند و در فینال با برتری برابر سوانسی به لیگ جزیره صعود کرد. توماس فرانک، سرمربی برنتفورد که از زمان حضور در فوتبال سوئد از قدوس شناخت کافی داشت تصمیم گرفت قرارداد این بازیکن را قطعی کند و در تابستان 2021 او با قراردادی دو ساله به این تیم پیوست.
در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر او در 17 بازی یک گل و یک پاس گل به ثبت رساند اما در جام اتحادیه با سه پاس گل نقش مهمی در رسیدن تیمش به یک‌چهارم نهایی داشت که درنهایت در این مرحله به چلسی باختند و حذف شدند. در فصل گذشته او در بیشتر دیدارها نیمکت‌نشین بود و در 15 مسابقه تنها 123 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسید دوران حضورش در این باشگاه به پایان رسیده است اما درنهایت برنتفورد و کادر فنی این تیم در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستانی تغییر عقیده داد و قدوس در این تیم ماندنی شد. او اگرچه این فصل شرایط بهتری نسبت به قبل داشت اما درنهایت نتوانست خود را به ترکیب اصلی تحمیل کند و حالا برای دومین بار خبر جدایی‌اش از این باشگاه منتشر شد و باید منتظر ماند و دید در تابستان پیش رو چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت و راهی کدام تیم خواهد شد. البته درحالی‌که خبر جدایی او به‌تازگی منتشر شده اما هنوز او به هیچ تیمی لینک نشده و خبری درباره مقصد بعدی‌اش در رسانه‌های انگلیسی منتشر نشده است.

مرتبط ها