کد خبر: 189913

بعد از 9 سال وقفه؛

پای متقاضیان عمره بالاخره به خانه وحی رسید

مراسم بدرقه حاجیان ایرانی نیز روز گذشته با حضور عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و عبدالله بن‌سعودالعنزی، سفیر کشور عربستان در ایران و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری در فرودگاه امام خمینی تهران آغاز شد.

فرهیختگان: بعد از 9 سال وقفه، بالاخره زائران ایرانی توانستند در اردیبهشت 1403 وارد سرزمین وحی شوند. سفری که به نظر می‌رسد به دلیل تلاش‌های دیپلماتیک با کشور عربستان سعودی و بهبود وضعیت روابط دو کشور محقق شد و مشتاقان زیارت خانه خدا نیز می‌توانند در قالب سفر عمره حاجی شوند. طبق آمار اعلام شده امسال 5720 نفر در قالب سفر عمره راهی کشور عربستان می‌شوند و آخرین پروازهای بازگشت زائران نیز 23 اردیبهشت ماه قبل از آغاز حج تمتع خواهد بود.
مراسم بدرقه حاجیان ایرانی نیز روز گذشته با حضور عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و عبدالله بن‌سعودالعنزی، سفیر کشور عربستان در ایران و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری در فرودگاه امام خمینی تهران آغاز شد و تصاویر بسیار زیبایی نیز از زائران ایرانی در فرودگاه‌های مختلف کشور در رسانه‌ها منتشر شد که شادی و لبخند آنها را از اعزام به حج نشان می‌داد. طبقه گفته‌های سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی 50 درصد سفرها از ترمینال سلام این فرودگاه خواهد بود و مابقی زائران نیز از 10 فرودگاه در شهرهای دیگر راهی خانه خدا خواهند شد. سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز از در نوبت بودن بیش از 5 میلیون و 700 هزار ایرانی در نوبت عمره خبر داد که قرار است اعزام حدود 800 هزار تا یک میلیون نفر آنها بعد از تمتع 1403 از سر گرفته ‌شود. میزان متوسط هزینه عمره نیز 40 تا 45 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.
به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های وزارت خارجه در مسیر بهبود و گسترش روابط با همسایگان و به خصوص کشورهای اسلامی منطقه در سال‌های آتی تعداد نفرات بیشتری نیز اعزام شوند تا سفر عمره همچون سال‌های قبل از توقف شکل عادی‌‌تری به خود بگیرد و افراد در نوبت نیز با سرعت بیشتری اعزام شوند.

مرتبط ها