کد خبر: 189906

سقوط ناگهانی نماینده اراک به رده دهم؛

آلومینیوم با حسینی ادامه می‌دهد

آخرین تقابل ناامید‌کننده تیم آلومینیوم شکست دقیقه آخری مقابل تیم ذوب‌آهن بود. در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی بدون گل پایان می‌یابد ‌ناگهان موتور ذوب‌آهن روشن شد و دو گل دقیقه ۹۲ و ۹۸ این تیم تیر خلاص را بر پیکره آلومینیومی‌ها پرتاب کرد.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: آلومینیوم در نیم‌فصل اول نتایج خوبی کسب کرد و با ۲۲ امتیاز در مکان هشتم قرار گرفت. نیم‌فصل دوم اما برای شاگردان حسینی چندان خوب پیش نمی‌رود و شرایط آنقدرها که نیم‌فصل اول خوب بود خوشایند نیست. تیم آلومینیوم به رده دهم جدول سقوط کرده است، در حالی که طی فصل جاری در جدول رده‌بندی رتبه تک‌رقمی داشت و حتی به بالای جدول رسیده بود اما رفته رفته به پایین جدول نزدیک‌تر می‌شود.

عدم یارگیری بهانه بود
طبیعی است که در نیم‌فصل دوم بازیکنان تحت شرایط لیگ فرسایشی ایران با مصدومیت روبه‌رو می‌شوند. از این رو اغلب مربیان در نقل و انتقالات زمستانی در برخی خطوط چند بازیکن جذب می‌کنند. آلومینیوم اما از این قاعده مستثنا بود. مدیرعامل این باشگاه در آن زمان مدعی شد که مجتبی حسینی، سرمربی تیم آلومینیوم برای نیم‌فصل لیستی به این باشگاه نداده است و به همین دلیل آنها از جذب بازیکن جدید انصراف دادند، در حالی که پنجره بسته تیم آلومینیوم اصلی‌ترین دلیلی بود که آنها نتوانستند در نقل و انتقالات زمستانی شرکت کنند. در نیم‌فصل دوم برخی از بازیکنان آلومینیوم مصدوم شدند و غیبت مهره‌های کلیدی ضربه سختی به این تیم وارد کرد. از طرفی چون در نقل و انتقالات شرکت نکرده بودند نتوانستند جای خالی مصدومان را پر کرده و در نتیجه نتایج مورد نظر را کسب نکردند.
روح‌الله اصغری، مدیر تیم آلومینیوم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در‌مورد شرایط تیم آلومینیوم و پنجره بسته نقل و انتقالاتی این باشگاه گفت: «تیم ما اغلب برخلاف جریان بازی گل می‌خورد. از ابتدای فصل به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات با ۲۰ بازیکن بازی کردیم. درست است که ما آن زمان اعلام کردیم مجتبی حسینی لیستی به ما نداده اما در واقع آن زمان بازیکن مصدومی نداشتیم تا به بازیکن جدید احتیاج پیدا کنیم و ترجیح دادیم با همان نفرات ادامه دهیم. با شروع مسابقات اما بر تعداد مصدومان اضافه و در نتیجه تیم تضعیف شد. اسماعیل شریفات، جهان کهن، مرتضی تبریزی و نوروزی‌فر را از دست دادیم و تیم واقعا تضعیف شد. اما اجازه نمی‌دهیم این شرایط برای فصل بعد نیز تکرار شود. با یوئل توافق کردیم که پولش را در ۳ تا ۴ قسط پرداخت کنیم. دیروز نیز بخشی از مبلغ بدهی این بازیکن پرداخت شد. دیگر به‌جز این بازیکن هیچ شاکی‌ای نداریم و با همه نفراتی که از ما طلب داشتند تسویه کردیم.»

ناگهان افول
تیم آلومینیوم در فصل دوم از ۹ هفته‌ای که پشت سر گذاشت فقط ۸ امتیاز به دست آورده است. دو برد مقابل پرسپولیس و نساجی و دو مساوی مقابل هوادار و تراکتور تنها دستاوردهای نیم‌فصل دوم تیم مجتبی حسینی بود. در حالی که شاگردان این مربی در نیم‌فصل اول مقابل همین رقبا ۴ برد و یک مساوی کسب کرده بودند. آنها در حالی در نیم‌فصل دوم مقابل استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین، استقلال، آلومینیوم اراک و مس شکست خوردند که در نیم‌فصل اول فقط به پرسپولیس مس، تراکتور و استقلال باخته بودند. در واقع شکست‌های آنها در نیم‌فصل اول مقابل رقبای بالای جدولی بوده است. نیم‌فصل دوم اما برای آلومینیوم خوب پیش نرفت. آنها هر‌چند در بازی اول از نیم‌فصل دوم مقابل پرسپولیس به پیروزی یک بر صفر رسیدند اما در ادامه چهار هفته متوالی را با ناکامی پشت سر گذاشتند. به نظر می‌رسید نساجی بحران‌زده بتواند آلومینیوم را از رکود خارج کند. همین اتفاق هم افتاد و آنها در خانه شاگردان الهامی را از پیش‌رو برداشتند اما باز هم ‌روند ناکامی ادامه پیدا کرد تا در نهایت تیم آلومینیوم به رده دهم سقوط کرده و جایگاهش را دو رقمی کرد.
مدیر تیم آلومینیوم ادامه داد: «بدشانسی نیز روی عملکرد تیم ما تاثیر گذاشت. ما حتی در بازی‌هایی که باختیم هم بد بازی نکردیم اما همه‌چیز به نفع ما پیش نرفت تا در نهایت باخت را تجربه کنیم. دوست داشتیم نتایج بهتری بگیریم و هنوز شش هفته باقی مانده است. از این رو دست به دست هم داده از هیات مدیره تا بازیکنان برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم.»

تیر خلاص
آخرین تقابل ناامید‌کننده تیم آلومینیوم شکست دقیقه آخری مقابل تیم ذوب‌آهن بود. در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی بدون گل پایان می‌یابد ‌ناگهان موتور ذوب‌آهن روشن شد و دو گل دقیقه ۹۲ و ۹۸ این تیم تیر خلاص را بر پیکره آلومینیومی‌ها پرتاب کرد. دیگر به نظر می‌رسید این آلومینیوم همان تیمی نیست که در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی داشت و نتایج قابل‌توجهی کسب کرده بود. از این رو مدیران این باشگاه که تا پیش از این از برنامه دو سه ساله خود با مجتبی حسینی صحبت می‌کردند روزه سکوت گرفته و ترجیح دادند به این موضوع نپردازند.
آنها که به خاطر نتایج نیم‌فصل اول تصور می‌کردند مربی کار‌بلدی را به خدمت گرفته‌اند و می‌توانند چند فصلی روی او حساب کنند حالا دچار تردید شده بودند. البته نباید همه این ناکامی‌ها را به گردن سرمربی انداخت، چرا‌که تعلل بازیکنان داخل زمین و اشتباهات فردی یکی از دلایل شکست تیم آلومینیوم در رقابت‌های اخیر است. از طرفی غیبت چند بازیکن اصلی این تیم به دلیل مصدومیت می‌تواند از دیگر موارد سقوط این تیم به رده دهم جدول باشد و البته پنجره بسته آلومینیوم بیشترین ضربه را به آنها زد.
اصغری با اشاره به اینکه همچنان از حسینی با وجود نتایج ضعیف چند هفته اخیر حمایت می‌کنند، تاکید کرد: «قاطعانه می‌گویم باشگاه و هیات مدیره تمام‌قد از مجتبی حسینی حمایت می‌کند و هیچ صحبتی در‌مورد اینکه با او به همکاری ادامه ندهیم نشده است. از طرفی برای سال بعد نیز با این مربی قرارداد داریم و به قراردادمان پایبندیم. همین حالا هم فاصله چندانی بین ما و تیم‌های بالای سرمان وجود ندارد، از این رو زود است که در‌مورد جایگاه تیم آلومینیوم قضاوت کنیم.»

مرتبط ها