کد خبر: 189874

دیوید تیلور رقیب سرسخت حسن یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؛

تنها در خانه!

«جادوگر» این بار در کشور خود برابر رقیبی 23 ساله به‌نام آرون بروکس در هر دو مسابقه انتخابی شکست را پذیرفت تا احتمالا پایانی تلخ برای دوران ورزشی‌اش رقم بخورد.

آبتین دوراندیش: شکست دیوید تیلور در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای المپیک 2024 پاریس شوک بزرگی به طرفدارانش و حتی اتحادیه جهانی کشتی بود؛ چراکه این اتحادیه در سال‌های اخیر تلاش داشته تا به کمک رویارویی جذاب دو ستاره بزرگ این ورزش یعنی تیلور و حسن یزدانی برای این رشته طرفداران بیشتری جذب کرده و به پرتماشاگر شدن آن کمک کند. تیلور که در سال‌های اخیر یکی از بهترین کشتی‌گیران آمریکایی بود و با کسب یک طلای المپیک و سه طلا و یک نقره مسابقات جهانی روند بسیار خوبی داشت در 33‌سالگی دیگر آن توان گذشته را ندارد و به همین دلیل طرفداران کشتی در پاریس شاهد هفتمین رویارویی جادوگر و پادشاه (لقبی که به یزدانی داده شده) نخواهند بود.
اتحادیه جهانی کشتی در سال‌های گذشته حتی خطر حذف این رشته از رقابت‌های المپیک را نیز تا حدی حس می‌کرد و به همین دلیل با انواع و اقسام ترفندها تلاش داشته تا به جذابیت و تماشایی‌تر شدن این رشته کمک کند. جدال تیلور- یزدانی و رویارویی دو کشتی‌گیر صاحب‌سبک و تکنیکی یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این رشته در مسابقات بزرگ جهانی و المپیک بوده که البته تیلور در 6 رویارویی خود با حریف ایرانی 5 بار پیروز شده است.
البته از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که آیا یزدانی که پس از عمل جراحی روی کتف آسیب‌دیده‌اش تمرینات جدی خود را آغاز نکرده، می‌تواند در پاریس 2024 حضور داشته باشد یا نه. اما نکته‌ای که از همین حالا می‌توان روی آن مانور کرد این است که دیگر خبری از تیلور در المپیک نیست و او باید از خانه و پای تلویزیون شاهد این رقابت‌ها باشد. یزدانی هم احتمالا با حضور در چرخه انتخابی تیم ملی میزان آمادگی خود را پس از این مصدومیت سخت می‌سنجد تا مشخص شود آیا او می‌تواند با قدرت در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان شرکت کرده و در غیاب رقیب اصلی‌اش به قهرمانی برسد یا نه. البته نباید فراموش کرد که بروکس هم روند رو به رشد خوبی در این سال‌ها داشته و حتی سال قبل هم در دومین مبارزه انتخابی خود برابر تیلور 5 بر 4 شکست خورد تا نشان دهد که می‌تواند جانشینی مناسب برای او باشد. به همین دلیل نباید این تصور را داشت که نماینده وزن 86 کیلوگرم ما در المپیک کار راحتی برابر او دارد. با این حال همان‌طور که محسن کاوه، سرمربی تیم ملی دیروز در مصاحبه‌ای عنوان کرد، این اتفاق می‌تواند از نظر روحی و روانی به سود کشتی‌گیران ما باشد. کاوه گفت: «خوشحالی ما از این بابت است حساسیتی که تا امروز روی موضوع مبارزه با تیلور ایجاد شده بود، از بین می‌رود و باری از دوش تیم برداشته خواهد شد. غیبت تیلور در پاریس، به آرامش تیم ما کمک خواهد کرد.»

مرتبط ها