کد خبر: 189708

وزیر کار: هرچی قانون بگوید

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟

وزیر کار در پاسخ به سوالی درمورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، گفت: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانون‌گذار تصویب کند لازم الاجرا است.

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، وزیر کار در پاسخ به سوالی درمورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است؛ 2 روز پیش علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد لایحۀ تعطیلی پنجشنبه‌ها گفته بود: «دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روز‌های پنجشنبه تعطیل خواهند بود.» دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری شامل وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی می‌شود.

طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها 26 فروردین‌ماه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد و قرار است این مصوبه در جلسه علنی بعدی مجلس بررسی شود.

مرتبط ها