کد خبر: 17595

به بهانه آنچه بهروز رهبری‌فرد بیان کرد

مدعیان مبارزه با فساد خوابند یا بیدار؟

آقای رهبری‌فرد می‌فرمایند که این حرف‌ها را برای سالم‌سازی در فوتبال بر زبان می‌آورند اما نمی‌فرمایند چرا بعد از پایان فوتبال هم همچنان در دار و دسته آقای هدایتی ماندند و همچنان به حمایت از او پرداختند و مدت‌ها در فضای مجازی وزارت ورزش را مورد حمله قرار می‌دادند که چرا تیم پرسپولیس به دستان با کفایت ایشان سپرده نمی‌شود!

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «ما در استیل‌آذین داور را می‌خریدیم. داور از ما 100 میلیون دلار در هتل استقلال پول گرفت که ما بازنده نشویم اما ما باختیم. بعد که به او اعتراض کردیم او به ما گفت شما که زمین نخوردید من پنالتی بگیرم و زمانی‌که فیلم مسابقه را دیدیم، متوجه شدیم حق با اوست. داور و بازیکن حریف را می‌خریدند. دروازه‌بان شموشک ما به هر سمتی می‌زدیم به سمت دیگر می‌رفت. ما فکر می‌کردیم او مشکل دارد و شاید یک ماهیگیر درون دروازه است. برابر تراکتورسازی دقیقه 10 بازیکن حریف زیر پای بازیکن ما زد تا اخراج شود. اگر ما اینها را بگوییم، کمک کردن است. من چون به چشم دیدم اینها را می‌گویم.»

آنچه می‌خوانید صحبت‌های بهروز رهبری‌فرد است. مدافع سابق پرسپولیس و تیم‌ملی، بعد از مدت‌ها سینه‌زدن زیر علم حسین هدایتی، حالا به افشای اتفاقاتی می‌افتد که سال‌ها قبل در این باشگاه رخ داده بود.

آقای رهبری‌فرد می‌فرمایند که این حرف‌ها را برای سالم‌سازی در فوتبال بر زبان می‌آورند اما نمی‌فرمایند چرا بعد از پایان فوتبال هم همچنان در دار و دسته آقای هدایتی ماندند و همچنان به حمایت از او پرداختند و مدت‌ها در فضای مجازی وزارت ورزش را مورد حمله قرار می‌دادند که چرا تیم پرسپولیس به دستان با کفایت ایشان سپرده نمی‌شود!

ایشانی که روزی می‌نوشتند «افتخار داشتیم در خدمت آقای هدایتی بازی با سپاهان را ببینیم» حالا از فوتبال پاک سخن می‌گویند و می‌فرمایند که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند تا فوتبال سالم شود! ما هم لابد باید باور کنیم که این گل به‌خودی آقای رهبری‌فرد از سر شهرت‌طلبی و دوباره دیده شدن نیست و قطعا نیت‌شان خیر است. ما لابد باید فکر کنیم که برانکو آنقدر خوب با پرسپولیس نتیجه گرفته که دیگر نمی‌شود در صفحه اینستاگرام به سرمربی پرسپولیس حمله کرد. باید بپذیریم که دوران خوش حمید درخشان گذشته که بهروز‌خان بتواند تکل از پشت ببندد و سرمربی پرسپولیس را بابت تادئو دراز کند و هر چه دلش می‌خواهد به او بگوید. رهبری فردی که مدت‌ها سکوت اختیار کرده بود، حالا برای دیده شدن به باز کردن صندوقچه اسراری روی آورد که بیشتر از همه برای خودش بد است.

اگر واقعا در استیل‌آذین داور و بازیکن حریف را می‌خریدند، شما چرا در این جنایت و خیانت شریک ماندی و نه‌تنها در آن سال‌ها سکوت کردی، بلکه در سال‌های بعد هم بارها و بارها اصرار داشتی که به رفاقت و ماندن در بارگاه هدایتی ادامه بدهی؟ مگر نه اینکه در تیم آقای هدایتی به داور پول می‌دادند؟ این پول را چه کسی تامین می‌کرد؟ از صندوق کمک‌های مردمی هواداران استیل‌آذین که پرداخت نمی‌شد!

اما یک صحبت کوتاه هم باید با مراجع ذی‌صلاح داشته باشیم. چه فدراسیون و چه محافل قضایی باید به این سخنان توجه کنند و پرونده بزرگی در این مورد باز شود. داوری که رشوه گرفته و بازیکنانی که آگاهانه و برای پول تبانی کرده‌اند باید شناسایی و معرفی شوند و همچنین شرکای این جرم نیز باید برای ابد از فوتبال و ورود به فوتبال محروم شوند. در این روزها که بحث تبانی و شرط‌بندی داغ‌داغ است و می‌دانیم و می‌بینیم که بازیکنان چند تیم در دسته اول به انواع و اقسام روش‌های مختلف به رقم زدن نتایج مسابقات می‌پردازند و در روزهایی که تخلفات و رشوه گرفتن‌های مدیران و مسئولان یک باشگاه دسته اولی در حال سقوط در برنامه نود به‌صورت زنده عیان می‌شود، بی‌تفاوتی و توجه نکردن و پیگیر نشدن و پرونده نساختن و به دادگاه نکشاندن چنین افرادی اثرات عمیقی در جامعه دارد. فوتبال ایران مدت‌هاست در بحث‌های فساد و موارد شبهه‌دار اظهر‌من‌الشمس شده اما انگار کسی پیگیر نیست. مراقب باشیم که قبح فساد مدت‌هاست شکسته و انگار کسی هم قصد برخورد کردن ندارد.

 

* نویسنده : هومن جعفری روزنامه‌نگار