• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۱۲-۲۶ - ۰۹:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»

به دعوت جامعه روحانیت مبارز لبیک گفتیم

ما در این ساختار که به دعوت جامعه روحانیت مبارز انجام شد لبیک گفتیم و شورای وحدت را تشکیل دادیم. این شورا زیرمجموعه‌ای تحت‌عنوان هیات اجرایی انتخابات 1400 ریاست‌جمهوری و هیات اجرایی انتخابات شورای شهر دارد که رئیس هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری دکتر متکی هستند و چند نفر از دبیران‌کل، بنده، دکتر ناظری و دیگران عضو این هیات اجرایی هستیم. مسئول هیات اجرایی مربوط به شوراها نیز ‌موسی‌پور عضو جامعه روحانیت مبارز است که شوراها را ساماندهی می‌کند و نمایندگان احزاب در آن حاضرند.

به دعوت جامعه روحانیت مبارز لبیک گفتیم

کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به تشریح برنامه‌های این تشکل اصولگرا برای انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران در سال آینده پرداخت. متن این گفت‌وگو در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

شما برنامه‌ای در انتخابات شورای شهر به‌طور ویژه دارید؟ قصد ائتلاف با گروه‌های دیگر دارید یا می‌خواهید به صورت مجزا در انتخابات ورود کنید؟

جبهه پیروان خط امام و رهبری در این ساختاری که پیشگام آن جامعه روحانیت مبارز است و تحت‌عنوان شورای وحدت طراحی شده برای انتخابات سال آینده فعالیت می‌کند. این شورا از احزاب اصولگرا، ارزشی و انقلابی ازجمله جبهه پیروان خط امام و رهبری که حدود 17 حزب و تشکل سیاسی هستند، تشکیل شده است. یکی از قدیمی‌ترین حزب‌های داخل شورای وحدت موتلفه است و جدیدترین آن احزابی هستند که مربوط به جوانان است. لذا ما در این ساختار که به دعوت جامعه روحانیت مبارز انجام شد لبیک گفتیم و شورای وحدت را تشکیل دادیم. این شورا زیرمجموعه‌ای تحت‌عنوان هیات اجرایی انتخابات 1400 ریاست‌جمهوری و هیات اجرایی انتخابات شورای شهر دارد که رئیس هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری دکتر متکی هستند و چند نفر از دبیران‌کل، بنده، دکتر ناظری و دیگران عضو این هیات اجرایی هستیم. مسئول هیات اجرایی مربوط به شوراها نیز ‌موسی‌پور عضو جامعه روحانیت مبارز است که شوراها را ساماندهی می‌کند و نمایندگان احزاب در آن حاضرند؛ ازجمله دو نفر از نمایندگان جبهه پیروان خط امام و رهبری در این هیات اجرایی حضور دارند، لذا ما با این سازوکار وارد انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شورای شهر شدیم. برای شورای شهر با جامعه روحانیت مبارز جلسه داشتیم و قرار شد هر یک از این بلوک‌های حزبی افرادی را معرفی کنند که اینها جمع شدند و غربالگری شد و فرم‌هایی را پرکردند و حدود 200 نفر درنهایت شدند که از این تعداد طبق معیارهایی که تعریف شده و ضوابط و مشخصاتی که وجود دارد 21 نفر استخراج می‌شوند. جامعه اسلامی جبهه پیروان خط امام و رهبری و اعضای آن کاندیداهایی را معرفی کرده که قرار است در این قالب انتخاب شوند.

در بین اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری چهره شاخصی هم الان دارید که فکر می‌کنید در انتخابات شورای شهر در لیست 21 نفره قرار گیرد؟

جبهه پیروان خط امام و رهبری حدود 17 حزب دارد و هر یک به فراخور کار خود برخی 21 نفر و برخی 2 نفر معرفی کردند و الان این فهرست را ندارم که بگویم چه کسانی هستند، ولی برخی از دبیران‌کل و برخی از شورای مرکزی این تشکل‌ها هستند و برخی چهره‌ها مشهورند و معذور هستم که اسامی آنان را بیان کنم. اینها غربالگری می‌شوند و درنهایت به 21 نفر می‌رسند. الان اعلام اسامی افراد شاید درست نباشد.

فرمودید ذیل شورای وحدت اصولگرایان فعالیت می‌کنیم. ائتلافی به نام شانا داریم، با آنها رایزنی شده است؟ چقدر احتمال دارد شانا و شورای وحدت در انتخابات شورای شهر به لیست واحدی برسند؟

الان دو شورا داریم که یکی شورای وحدت است که حول محور روحانیت مبارز جمع شدند که حدود 40-30 حزب هستند و شاید هم بیشتر باشند و دیگری شورای ائتلاف است که مربوط به ایثارگران و تحول‌خواهان است. اینها همان کسانی هستند که در لیست انتخابات مجلس بودند و با روحانیت مبارز کار کردند. منتها الان یکی نیستند و جدا هستند ولی مذاکراتی وجود دارد، مخصوصا درباره ریاست‌جمهوری که اگر چهره‌ای همچون ‌رئیسی مطرح شود احتمال اینکه یکی شوند، وجود دارد. اگر‌ رئیسی نیاید شاید آنها (شانا) یک کاندیدا و شورای وحدت کاندیدای دیگری داشته باشد. الان مذاکراتی انجام شده ولی هنوز به وحدت نرسیده‌اند. باب مذاکرات بسته نیست و این احتمال وجود دارد که جبهه و جناح اصولگرایان یکی شوند.

خود شما چقدر احتمال می‌دهید به یک لیست واحد برای شورای شهر برسند؟

احتمال این امر بعید نیست و حتی می‌توان گفت احتمال این امر زیاد است. نمونه قبلی آن انتخابات مجلس یازدهم بود که به یک فهرست رسیدیم اما امکانی که به یک لیست نرسیم هم وجود دارد و احتمالش بعید نیست.

شما ائتلافی تعریف می‌شوید ولی جبهه پیروان خط امام و رهبری برنامه‌هایی برای حکمرانی در انتخابات شورا مدنظر دارد و در جلساتی که شرکت می‌کند این برنامه را مطرح می‌کند. برای اداره شهر برنامه مشخص شما چیست و شعاری برای این مساله تعیین کرده‌اید؟

شعار هنوز تعیین نشده است و به این مرحله نرسیدیم اما هر یک از احزاب مثل موتلفه اسلامی، جامعه مهندسین، جامعه اسلامی کارمندان و... برای خود و کاندیداهای پیشنهادی خود یک اصولی را تعریف کردند که اداره امور شهر یا مدیریت شهری چطور باشد. وقتی اینها جمع شود و ذیل شورای وحدت برود همه یکی می‌شود و یک راهبرد یا یک برنامه یا یک خط‌مشی مشخص می‌شود. احزاب دیگر ممکن است برنامه‌ای به‌طور جداگانه داشته باشند حتی آنها که نامزد شورای شهر هستند برای خود مانیفستی دارند. همه اینها ان‌شاءالله جمع می‌شود و در یک قالب و با یک شعار وارد صحنه انتخابات توسط شورای وحدت می‌شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

مرتضی قاضی، نویسنده:

صادق الوعد

آرزویی که بستر آن فراهم نیست؛

تمایل به شیوه‌های کنترلگری نوین

سرباز روح الله رضوی؛ فعال رسانه ای:

الجزیره و آفریقای جنوبی؛ جای ایران را نخواهد گرفت

محسن فایضی؛

چقدر بی انصاف‌اند

نگاه سطحی اپوزسیون سلبریتی؛

این جهل نیست خیانت به تاریخ و انسانیت است

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

بحران‌زدگی برندینگ برهانی

در حاشیه اظهارات جدید وزیر سابق خارجه؛

تاریخ را با تراژدی‌هایش بخوانید

کنشگران سیاست و نوار باریک انسانیت؛

در آینه فلسطین به خودتان نگاه کنید

وقایع نقش جهان و مصائب توییتری شدن سیاست

سانتی‌مانتال‌ها مشغول کارند

محمدسعید صفاری، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام‌صادق(ع):

انقلاب خمینی کبیر؛ راهبر وارثان عالم

محسن فرجیان روزنامه‌نگار:

رسانه کارآمد و هزینه‌های آن

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر:

دست سردبیر، گاوبازی اپوزیسیون و پروژه ما

سیدجواد نقوی خبرنگار فرهیختگان؛

بی‌بی‌سی نمی‌تواند خودش را احیا کند؟‌ +فیلم

حبیب‌الله بابایی، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

«قله» کجاست؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار