• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۰۸ - ۲۱:۳۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام موسوی خوئینی‌ها

به‌خاطر فریب مردم عذرخواهی کنید

جناب خوئینی‌ها می‌دانید حقوق یک کارگر در دولت متبوع‌تان دومیلیون تومان است و خط فقر در تهران 9 میلیون و قیمت پراید 90 میلیون، دولت مورد حمایت‌تان شاخص رفع تبعیض را به بدترین وضع رسانده است. چون گفتید گزارش دارید خواستیم از دولت‌تان کمی گزارش بدهیم. نمی‌خواهید به آن دو پیشنهاد فکر کنید؟! عذرخواهی و درخواست استعفا از دولت را می‌گوییم.

 به‌خاطر فریب مردم عذرخواهی کنید

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به محمد موسوی‌خوئینی‌ها نوشت: آقای خوئینی‌ها هیچکس به اندازه دفتر تحکیم وحدت از کرده های شما در چهل سال گذشته باخبر نیست، حال که بر روی سن رفته اید خود نیز باید پاسخگوی وضعیتی که شما و دولتتان مردم را به آن دچار کرده اید؛ باشید.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای محمد موسوی‌خوئینی‌ها
با سلام

اخیرا نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب نوشته‌اید و از شرایط کشور گله کرده‌اید، اولا خوشحالیم که از پس پرده سیاست به وسط میدان آمده‌اید؛ این اتفاق خوبی است، چون مستوری بیش از حد فرد را در سیاست غیرواقعی می‌کند و اجازه نمی‌دهد در فضای عمومی آثار کنش‌های سیاسی‌اش را ببیند و خروجی‌اش می‌شود چنین نامه‌هایی.

جناب خوئینی‌ها! اگر درخصوص شرایط کشور واقعا نیت خیرخواهانه‌ای داشتید باید قبل از این نامه، دو نامه دیگر می‌نوشتید اول خطاب به خود و هم‌قطاران‌تان در مجمع روحانیون و حزب اتحاد ملت  و کارگزاران سازندگی و... و می‌گفتید حالا وقت آن است که به‌خاطر فریب مردم در این سال‌ها خاضعانه عذرخواهی کنیم و دوم خطاب به جناب روحانی و از ایشان می‌خواستید هرچه سریع‌تر استعفا دهند که هر روز ماندنش در دستگاه اجرایی مضر به حال کشور است.

جناب خوئینی‌ها در این نامه رندانه تلاش کرده‌اید اولا چشم حقیقت را بر نکات مثبت ببندید و ثانیا در توصیف و تفسیر صحنه ناکارآمدی نقش دستگاه‌های گوناگون را نادیده بگیرید و آدرس نادقیق بدهید، خطای محاسباتی شما این است که زیادی روی ضعف حافظه تاریخی ملت حساب باز کرده‌اید، جناب خوئینی‌ها مردم یادشان نمی‌رود که شما و رفقایتان در هر دوره قبل از انتخابات‌های ریاست‌جمهوری در بوق و کرنا می‌کردید که اگر به ما رای ندهید مملکت به چه تونل وحشتی می‌رود که بیا و ببین  و بعد که رای می‌آوردید و ناکارآمدیتان جلوه‌گر می‌شد؛ فریاد کی بود کی بود ما نبودیم سر می‌دادید.

جناب خوئینی‌ها مردم یادشان نرفته در سال‌های پس از جنگ سه دولت از چهار دولت به‌طور کامل دراختیار شما و هم‌حزبی‌هایتان قرار داشته است. چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟

آقای خوئینی‌ها بیایید درمورد شاهکار آخرتان یعنی دولت روحانی چند عدد را با هم مرور کنیم، می‌دانستید در این دولت قیمت ارز 7 برابر شده است؟ می‌دانستید قیمت سکه و طلا 6 برابر شده است؟ از برج و بارویتان در جماران خارج شده‌اید که بدانید مردم در بازار مسکن چه می‌کشند؛ می‌دانستید دولت تحت حمایت‌تان قیمت مسکن را به متری 20 میلیون رسانده است؟ می‌دانستید جناب روحانی و شرکا که با تکرار شما و رفقایتان در گعده‌های مجمع روحانیون، کلیددار پاستور شدند کاری کرده‌اند که سن انتظار برای خانه‌دار شدن مردم به 80 سال رسیده است. جناب خوئینی‌ها می‌دانید حقوق یک کارگر در دولت متبوع‌تان دومیلیون تومان است و خط فقر در تهران 9 میلیون و قیمت پراید 90 میلیون، دولت مورد حمایت‌تان شاخص رفع تبعیض را به بدترین وضع رسانده است. چون گفتید گزارش دارید خواستیم از دولت‌تان کمی گزارش بدهیم. نمی‌خواهید به آن دو پیشنهاد فکر کنید؟! عذرخواهی و درخواست استعفا از دولت را می‌گوییم.

آقای خوئینی‌ها، از پس پرده درآمده‌اید تا خود را اپوزیسیون جمهوری اسلامی جا بیندازید؛ گویا به تابستان داغ امید دارید؟ خیال‌تان راحت باشد، این تابستان‌ها آمده‌اند و رفته‌اند اما  چیزی عاید بزرگ‌تر از شما هم نشده است.
جناب خوئینی‌ها سعید حجاریان چند روز قبل در فاز اول رادیکالیسمی که شما فاز دومش را کلید زدید؛ گفته بود شاخص اصلاح‌طلبی اکبر گنجی است، همان گنجی که می‌گفت حضرت روح‌الله و عقایدش باید به موزه برود. فاز بعدی چیست عالیجناب؟

جناب خوئینی‌ها هاشم صباغیان می‌گوید اکبر گودرزی و رفقای رادیکالش که ماشه به پیکر شهیدمطهری چکاندند شاگردان شما در مسجد جوستان بودند، البته ما به پیروی از حضرت امام حرف نهضت آزادی چی‌ها را باور نمی‌کنیم حتی اگر رفقای شما با آنها رفیق شده باشند اما حالا خطر جمع شدن رادیکال‌های جدید را زیر عبای شما می‌بینیم، تکلیف چیست؟

آقای خوئینی‌ها هیچ‌کس به‌اندازه دفتر تحکیم وحدت از کرده‌های شما در 40 سال گذشته باخبر نیست، حال که بر روی سن رفته‌اید خود نیز باید پاسخگوی وضعیتی که شما و دولت‌تان مردم را به آن دچار کرده‌اید باشید. حتما فراموش نکرده‌اید که 40 روز پیش با رهبر انقلاب درمورد واقعیت‌ها صحبت کردیم ولی 40 سال است که شما را پاسخگوی اعمال‌تان ندیده‌ایم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میکائیل دیانی، فعال فرهنگی:

ترمیم شکاف‌ها؛ اولین ماموریت پزشکیان

محمدامین ایمانجانی، مدیر مسئول؛

پروژه مدد به مسعود پزشکیان

مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر سیاست خارجی:

آقای پزشکیان! این شما و این جهان واقعی

محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی:

آری، اینچنین است برادر!

در مناظره ۲ به ۲ نامزدهای ریاست‌جمهوری مجری با سوالات صریح و به‌جا بحث را داغ کرد؛

تنها ستاره مناظره

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

مرتضی قاضی، نویسنده:

صادق الوعد

آرزویی که بستر آن فراهم نیست؛

تمایل به شیوه‌های کنترلگری نوین

سرباز روح الله رضوی؛ فعال رسانه ای:

الجزیره و آفریقای جنوبی؛ جای ایران را نخواهد گرفت

محسن فایضی؛

چقدر بی انصاف‌اند

نگاه سطحی اپوزسیون سلبریتی؛

این جهل نیست خیانت به تاریخ و انسانیت است

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

بحران‌زدگی برندینگ برهانی

در حاشیه اظهارات جدید وزیر سابق خارجه؛

تاریخ را با تراژدی‌هایش بخوانید

کنشگران سیاست و نوار باریک انسانیت؛

در آینه فلسطین به خودتان نگاه کنید

وقایع نقش جهان و مصائب توییتری شدن سیاست

سانتی‌مانتال‌ها مشغول کارند

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار