• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«گریزلی» داستان بسیاری از بازیگرانی که در حسرت مهم شدن مانده‌اند

مونولوگ اما خوش‌ریتم!

«گریزلی» داستان بازیگری است که اگرچه «در فیلم‌های مهمی بازی کرده؛ اما در هیچ کدام از فیلم‌ها مهم نبوده» و در حقیقت نمایشنامه داستانی است در بستر زندگی واقعی این بازیگر و بازیگرهای بسیار دیگری شبیه او؛ بازیگرانی که با انبوهی از رویاها قدم در راه بازیگری می‌گذارند، اما نمی‌شوند آنچه می‌خواهند و توقع دارند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «گریزلی» در پردیس شهرزاد این روزها نظرهای زیادی را به خود جلب کرده است؛ اولین تجربه کارگردانی «مهدی زندیه» که پیش‌تر نمایشنامه‌های زیادی را برای صحنه نوشته بود و حالا اولین نوشته‌ای است که خود کارگردانی هم می‌کند؛ تئاتری با یک بازیگر و مونولوگ که خوب جلو می‌رود، قصه‌ای با تعلیق که «مهدی حسینی‌نیا» آن را بازی می‌کند.

«گریزلی» داستان بازیگری است که اگرچه «در فیلم‌های مهمی بازی کرده؛ اما در هیچ کدام از فیلم‌ها مهم نبوده» و در حقیقت نمایشنامه داستانی است در بستر زندگی واقعی این بازیگر و بازیگرهای بسیار دیگری شبیه او؛ بازیگرانی که با انبوهی از رویاها قدم در راه بازیگری می‌گذارند، اما نمی‌شوند آنچه می‌خواهند و توقع دارند.

«واقعیت منبع لایزال درام است»؛ این جمله‌ای دقیق است درباره بسیاری از قصه‌های ماندگاری که تبدیل به فیلمنامه یا نمایشنامه شده‌اند و «گریزلی» هم مهم‌ترین موفقیت خود را مدیون حرکت داستان بر پایه یک داستان واقعی است.

اما اگر بخواهیم دلیل دیگری برای موفقیت این تئاتر در این روزها برشمریم، قطعا بازی جذاب «حسینی‌نیا» است. اگرچه ما یک ساعت پای تئاتری با یک بازیگر می‌نشینیم، اما او آنقدر قصه را خوب تعریف می‌کند که هیچ‌گاه نمایش از ریتم نمی‌افتد، مخاطب هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به فکر فرو می‌رود؛ هم می‌خندد و هم همراه حسینی‌نیا بغض می‌کند. بازیگری که عمری در حسرت خرس گریزلی در دست مانده و رویای هالیوود دارد؛ حتی شده برای یک سکانس یک دقیقه‌ای!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰
capcha

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها